Solgt Sjelden perle - Seiko SUS GMT Hi-beat

Medlem
26. mars 2017
Sted
Oslo
Legger ut en utrolig sjelden perle for salg. Denner tviler jeg på du klarer å finne noe annet sted!

Seiko SUS GMT er en av modellene fra den legendariske SUS serien lansert i Japan på 1990 tallet for å få unge til å begynne å bruke mekaniske/automatiske klokken igjen.

Av en eller annen grunn valgte Seiko å putte et av deres mer high-end urverk 4S12 i denne modellen. Dette har gjort SUS serien svært ettertraktet i ettertid. Sammen med klokkens unike og utradisjonelle design.

Denne klokken er fra rundt år 2000 og er i fantastisk stand med tanke på alderen. Noen hairlines og bruksmerker finnes selvsagt, men ingen riper eller dings. Saffirkrystallen er strøken, det samme er skiven. Lumen har mistet litt effekt, men fungerer fortsatt. Kjenner ikke servicehistorikken på selve verket men klokken går meget godt (+6 etter mine målinger) og har god gangreserve. Den er stramt å trekke opp, men dette er en av kjennetegnene ved 4s12 verket.

Klokken har dato med quick-sett og 24timer GMT funksjon som gjør at du kan følge to tidssoner.

Klokken selges med den orginale Seiko SUS lenken på. Denne holder til ca. 17,5 cm håndledd. Det følger også med en enkel "extender" for de som trenger å forlenge lenken.

Spesifikasjoner:
Diameter 40 mm (uten crown guards)
Høyde 13 mm
Lug to lug 45 mm
Lugs 18 mm
Water resistance 10 bar (ikke testet nå)
Urverk: Seiko 4S12 GMT automatisk
År: ca 2000

Dette er klokken jeg aldri skulle selge. Kommer ikke til å finne den igjen og jeg er ganske sikker på at verdien på disse ikke kommer til å gå ned. Men, det er grail på vei og jeg må frigjøre litt kapital. Derfor håper jeg å finne ett nytt hjem som kan ta vare på denne skatten.

Disse er som sagt ikke lett å finne. Det selges av og til noen på diverse forum og de går for alt mellom 500 og 900 dollar. Setter 5000,- en fair pris etter min mening.

Klokken kan hentes i Oslo. Sender på kjøpers regning og risiko mot at penger er mottatt i forkant. Ligger også ute på klokkeriet.
P1000169.JPG
P1000165.JPG
P1000164.JPG
P1000175.JPG
IMG_20170614_104625_228.jpg
IMG_20170718_230121_789.jpg
P1000094.JPG