Sjokkbrekk på Karl Johan - stjal klokker for 250.000

Sjokkbrekk på Karl Johan - stjal klokker for 250.000 - osloby


Viktig at man ikke kjøper dyre klokker uten kvittering.

Er du proff nok til å komme deg gjennom 30mm panserglass kan du også ganske enkelt forfalske en kvittering.

Som alltid - kjøp trygt fra kjente selgere. Er noe for godt til å være sant er det sannsynligvis det.

Selv er jeg mest skeptisk til nyere klokker uten boks og garantikort - det bør man normalt sett ha på en kliss ny klokke.
 
Selv er jeg mest skeptisk til nyere klokker uten boks og garantikort - det bør man normalt sett ha på en kliss ny klokke.

Er skeptisk til alle dyre klokker uten boks og stemplet gararantikort. Skjønner at man pælmer høyttaleresker og andre ting som tar mye plass, men en eksklusiv eske med papirene til den nye rolexen din er ikke noe man bare kaster.
 
Er skeptisk til alle dyre klokker uten boks og stemplet gararantikort. Skjønner at man pælmer høyttaleresker og andre ting som tar mye plass, men en eksklusiv eske med papirene til den nye rolexen din er ikke noe man bare kaster.

Nå er jo en rolex boks omtrent like eksklusiv som en melkekartong og jeg kjenner de som har hevet slikt da det kun var emballasje for dem.

Men skjønner hva du mener :).
 
Hehe..jeg har en kamerat som kjøpte seg en splitter ny Daytona fra Lervik. All emballasje gikk rett i søpla. Jeg holdt på å få spasmer når han fortalte det. Nei, det der var bare noe drit. Har ikke tenkt å selge denne til noen likevel....
 
Rolex boksene er lagt i Thailand: Jeg lest om det en del ganger… Ikke mye "valuta" der egentlig.
Men det er kanskje gammel nyhet nå.
Tror at det var der jeg lest om det første gang:
https://www.rolexforums.com/archive/index.php/t-58199.html

Du kan ikke komme med påstanden om at boksene er laget i Thailand basert på den siden du linker til. Det er jo kun en eller annen fyr som nå er "banned" fra TRF som påstår det. Jeg kan jo her og nå påstå at bezelene til Omega er laget på Jessheim, men det blir jo ikke sant av den grunn. :mrgreen:

For min del spiller det ingen rolle om boksene er laget i Thailand eller Sveits, men skal du komme med en slik påstand bør du nesten backe det opp med litt mer fakta og flere bevis. :)
 
Du kan ikke komme med påstanden om at boksene er laget i Thailand basert på den siden du linker til. Det er jo kun en eller annen fyr som nå er "banned" fra TRF som påstår det. Jeg kan jo her og nå påstå at bezelene til Omega er laget på Jessheim, men det blir jo ikke sant av den grunn. :mrgreen:

For min del spiller det ingen rolle om boksene er laget i Thailand eller Sveits, men skal du komme med en slik påstand bør du nesten backe det opp med litt mer fakta og flere bevis. :)

Vil du ha bildet som bevis for å tror alt? Kanskje da sier du også at alt var manipulert av photoshop?
Jeg har lest om det litt overalt på forumer ja: Det var ingen stor nyhet for meg egentlig…
Eller ingen stor overraskelse siden mange klokke bokser er lagt i Asia.
Da betyr det at alle som snakker om det på forumer er bombidioter?
Where are watch boxes made? - Page 2

Jeg vet ikke hva slags fakta eller bevis du vil ha: Ingen fra Rolex vil noen gang snakke om det og du vet det selv.
Da diskusjonen er totalt død.

Jaja, ok, jeg gir meg...
 
Bryr meg særdeles lite om hva klokkebokser er laget av eller hvor de er laget, men jeg synes det er en viktig del av klokkens historikk og synes klokker som selges med boks er mye mer attraktive enn klokker som selges uten. Er jo selvsagt litt stas om de ser litt pene ut, men hvor eksklusive de i realiteten er er ikke så voldsomt nøye for meg da de blir liggende i et skap frem til klokken evt skal selges uansett..
 
Bryr meg særdeles lite om hva klokkebokser er laget av eller hvor de er laget, men jeg synes det er en viktig del av klokkens historikk og synes klokker som selges med boks er mye mer attraktive enn klokker som selges uten. Er jo selvsagt litt stas om de ser litt pene ut, men hvor eksklusive de i realiteten er er ikke så voldsomt nøye for meg da de blir liggende i et skap frem til klokken evt skal selges uansett..

Om du kjøper deg en AP eller PP en dag håper jeg du gjør som meg og henter frem boksene et par ganger i året. De er ekstremt pene og i en vanvittig kvalitet. Rolex boksene av plast blekner i forhold.

Ap og pp boksene er av en kvalitet som overgår de fleste kostbare smykkeskrin osv. Ganske lekkert :).
 
Veldig OT nå, beklager det.

Det er den samme personen som kommer med påstanden både på TRF og Timekeeperforum, og det er vel naturlig å anta at personen som påstår det i den linken du la ut nå har hentet infoen sin derfra.

Jeg sier ikke at boksene IKKE er laget i Thailand, og jeg bryr meg fint lite om hvor boksene er produsert. Skulle jeg gjettet ville jeg gjettet på Kina. Det jeg reagerer på, og påpeker, er at du framstiller det som fakta når det kun er internettrykter basert på én person som "kjenner noen som jobber på fabrikken".

lincoln_quote.png

:mrgreen:
 
Kina har ikke monopoly på "outsourcing"…Langt unna.
Min urmaker så en gang en Omega tallskive som hadde "Thailand" back seg. Da kom det ikke som en sjokk til meg.
Jeg bryr meg ikke om disse bokser for min del men det er nok mer enn en person som nevnet det på internet.
Og: Ja, jeg er ikke så naive som du prøver å forestille det…
http://www.tidssonen.no/forum/klokkediskusjon-7/swissness-loven-i-den-sveitsiske-klokkeverden-19002/
Men det er vanskelig å tar varemerker med buksen ned: Spesielt en som Rolex som holder alt ultrahemmelig.
Og det er nok noen grunner til det.
 
Om du kjøper deg en AP eller PP en dag håper jeg du gjør som meg og henter frem boksene et par ganger i året. De er ekstremt pene og i en vanvittig kvalitet. Rolex boksene av plast blekner i forhold.

Ap og pp boksene er av en kvalitet som overgår de fleste kostbare smykkeskrin osv. Ganske lekkert :).

Samme med Maurice Lacroix, boksene er fantastiske og mulig en stor prosent av produksjonskostnaden. Gøy det, men la det inni være høydepunktet :D

EDIT: Tror Hammerfjord, igjen, misforstod poenget. Om plastsertifikatet er produsert i Sveits eller Arendal betyr ikke så mye for meg, men kjekt å ha...
 
Redigert:
Om du kjøper deg en AP eller PP en dag håper jeg du gjør som meg og henter frem boksene et par ganger i året. De er ekstremt pene og i en vanvittig kvalitet. Rolex boksene av plast blekner i forhold.

Ap og pp boksene er av en kvalitet som overgår de fleste kostbare smykkeskrin osv. Ganske lekkert :).

Breitling sine gamle emaljebokser, før de gikk over til papp etter at designavdelingen tok kollektivt selvmord i 2010 en gang, var også veldig pene. Men nå er verdien på en klokkeeske ikke esken i seg selv, med mindre du er typen til å dra dem fram for å glane på dem, verdien ligger i at klokken med større sannsynlighet har tilhørt en som ikke er en tyv eller et rotehue.
 
Støtter oppunder at jeg couldn`t care less om boksene osv er produsert i Kina, Thailand, Sveits eller av venstre hendte evenuker i et bitte lite Château i de Sveitsiske alper (det var nok ikke poenget her).
Klokker med bokser og papirer selges for ørlite mer enn de uten bokser, og i allefall noe raskere ...

Så, bokser er i det minste positivt, for meg.
 
@Hammerfjord - du argumenterer virkelig som en tenåring.


@christian - Har selv en AP, og syntes boksen er veldig fin. Den gir helt klart et helhetsinntrykk. Nå er jeg riktignok en liten posør da jeg har et skap hvor boksene står, og inne i skapet ligger klokkene fint i en klokkeboks.

Rolex, AP og Baume boksene titter jeg ofte på :)
 
Redigert av en moderator:
Mange produsenter kutter kostnader på "uviktige" ting for å holde prisene nede. Det finnes mange eksempler på det. Et eksempel er Seiko Marinemaster som kommer med acrylglass. De kunne og burde hatt safir, men argumentet imot var å holde kostnadene nede da klokken i utgangspunktet var litt kostbar å produsere i forhold til utsalgsprisen.

Men det er fint med en skikkelig boks osv. men er jeg villig til å betale mer for at den skal være laget i sveits av nakne jomfruer? nei.
 
@Hammerfjord - du argumenterer virkelig som en tenåring.

Ikke ment som noe frekt mot noen andre på forumet, men jeg synes kanskje @Hammerfjord blir angrepet litt vel mye om dagen. Det må jo være lov å ha meninger og gi uttrykk for disse uten å få en "shit storm" mot seg hver eneste gang. Selv oppfatter jeg han som en veldig kunnskapsrik person som bidrar med en del interessante ting her på forumet. Han har kanskje noen meninger som avviker fra normen og noen ganger kan kanskje meningene hans komme litt skeivt fram, men jeg tror helt ærlig at mannen har gode intensjoner og jeg synes strengt tatt argumentasjonen i quoten er mer "tenåring" enn Hammerfjords argumentasjon. Jeg tror forumet vil tape på å miste Hammerfjord, og jeg vil ikke bli overrasket om det skjer dersom det dannes en "allianse" mot han her inne.

Can't we just all be friends? :rolleyes:
 
Redigert av en moderator:
jeg synes strengt tatt argumentasjonen i quoten er mer "tenåring" enn Hammerfjords argumentasjon.


Nå er riktignok ikke det du sikter til argumentasjon, men en påstand.


Det var ikke meningen å angripe, hammerfjord. Isåtilfelle beklager jeg det @Hammerfjord.

Jeg mente vel bare at det er litt vanskelig å ha en ordentlig diskusjon når argumentene som kommer i høy grad er upassende. Slik som "dersom jeg tar bilder mener du vel de er photshoppet" og at han ble fornærmet for at et forumsinnlegg ikke er en pålitelig nok kilde.


Selfølgelig er vi alle venner :)


Nok om det, vi legger ballen død :)

Det er jo snart helg! God helg! :)
 
Redigert av en moderator:
Hva er en pålitelig kilde på internet? Helt seriøs… Derfor sagt jeg at uansett bevisen, tvilen vil alltid bli der.
Dere vet det nok at det fins mye info og intox: Med bilder til og med.
Ingen nyhet for meg at Rolex fikk deler lagt i Asia: Kina, Thailand... Whatever... I don´t care.
Det er bare at det hørtes mest sansynnlig ut til meg for Thailand, siden jeg syns at det fins veldig litte mening bak at en del folk(og ikke bare en) vil påstå at de er lagt i Thailand bare for moroskylden: Ingen røyk uten bål, det er det jeg tror.
Min mening.
Og, ja, jeg har opplevd en del kallenavn her: Var ut av forumen i 1 år en gang etter samme opplevelse…
Sånn er det med internet og menneskekontakt bak skjermen: Spesielt når en har ikke samme forhold til noen kjent merker.