Skadet klokke

Medlem
10. jan. 2011
Sted
Stjørdal
Jeg hentet nettopp en klokke som jeg hadde levert til full service hos en velrenomert urmaker og AD, altså ikke til noen "bakgårdskatt"
Skuffelsen var derfor stor når jeg kom hjem og oppdaget et saftig hakk, riktignok på baksiden, men likevel..... Ser ut som et merke etter en tang, ganske dypt og garantert vanskerlig å "pynte på" Etter å ha prøvd ut uret noen dager ser jeg også at det forter over et minutt i døgnet, så jeg må tilbake for ny justering også.:(

Jeg har foreløpig ikke foretatt meg noe som helst enda, har heldigvis foto av klokka før det var levert inn, og fikk ingen info når jeg hentet ut uret heller. Hva mener dere? Noen med gode råd til hvordan man skal gripe an saken? Uret er ganske kostbart (ihvertfall for meg), og skaden vil helt sikker trekke mye ned ved et senere salg.

Alltid surt når slikt skjer! Jeg har gjort det til en vane å alltid sjekke klokken når jeg får den tilbake fra service, for det der skjer litt for ofte. Bl.a. fikk jeg Paneraien tilbake fra polering hos Bjerke med en stor ripe på siden. Denne lot seg heldigvis polere bort med capecod...

Hmmm, skaden høres jo ut som et "tool mark" f.eks fra en baklokk åpner
som har gluppet(?) Det gjør det jo lettere og peke på den skyldige:twisted:
Uansett en kjip situasjon....

Jeg synes også det er hårreisende at en klokke som kommer rett fra service går over minuttet for fort i døgnet!:-x

Opplevde det samme selv da jeg leverte inn en Omega for kun å justere lenken. Uret, som var speller nytt da det ble levert inn, hadde fått noen kjipe riper i bezelen. De nektet og jeg stod hardnakket på mitt. Endte med at jeg ikke kom noen som helst vei. Var så latterlig fristet til å rive ned et jalla-stativ med Inex-klokker på veien ut, men holdt meg for god til det :p

Slike historier er skremmende. Kan dere ikke si hvilke forhandlere det er snakk om slik at vi andre kan unngå dette?

Bjerke er nevnt!

Hva tenker urmakere med når de lager en ripe? Samme suppa som å ripe lakken på en lekker bil mens den er på service. Respektløst!

Har en klokke som er due for service, men vet faen ikke om jeg tårer å levere den inn!

Forferdelig!

Opplevde det samme selv da jeg leverte inn en Omega for kun å justere lenken. Uret, som var speller nytt da det ble levert inn, hadde fått noen kjipe riper i bezelen. De nektet og jeg stod hardnakket på mitt. Endte med at jeg ikke kom noen som helst vei. Var så latterlig fristet til å rive ned et jalla-stativ med Inex-klokker på veien ut, men holdt meg for god til det :p

Jeg skjønner at man kan være uheldig å påføre klokker småskader ved åpning av baklokk o.l., men å late som ingenting ved utlevering og blånekte dersom kunden påpeker problemet er en helt annen sak.

Frådende raseri alene hjelper som regel ikke. Første bud er å få noen som føler det minste ansvar for driften i tale, det nytter ikke å diskutere med lørdagshjelpa. Om fornuftige og saklige argumenter ikke biter, anbefaler jeg lovnader om generell spredning av dårlig PR både blant legmenn og uraficionados. Finnes det selvoppholdelsesdrift kommer man da ofte til enighet, men hjelper ikke dette heller er det bare å snu ryggen til, gå hjem og skrive klagebrev (med bilder) - adressert så høyt opp i systemet som mulig. Og gjerne dele med oss andre hvilken forhandler det dreier seg om.

Om du istedet velger å rive ned jallastativet med Inex'er ved døra må du få det på tape og legge filmen ut her...:D

Jeg har veldig dårlig erfaring med servicen til Protid Paleet i Oslo. Kjøpte en Omega PO som har vært en farse av returer og servicer på. Til deres fordel skal det sies at mye av tullet har kommet fra serviceavdelingen til Omega, men har hatt følelsen av å ikke bli trodd i butikken, og har fått en nedlatende holdning fra 2 av de som jobber der, som gjør at min framtidige Speedmaster blir handlet en helt annen plass.

Jeg skjønner at man kan være uheldig å påføre klokker småskader ved åpning av baklokk o.l., men å late som ingenting ved utlevering og blånekte dersom kunden påpeker problemet er en helt annen sak.

Frådende raseri alene hjelper som regel ikke. Første bud er å få noen som føler det minste ansvar for driften i tale, det nytter ikke å diskutere med lørdagshjelpa. Om fornuftige og saklige argumenter ikke biter, anbefaler jeg lovnader om generell spredning av dårlig PR både blant legmenn og uraficionados. Finnes det selvoppholdelsesdrift kommer man da ofte til enighet, men hjelper ikke dette heller er det bare å snu ryggen til, gå hjem og skrive klagebrev (med bilder) - adressert så høyt opp i systemet som mulig. Og gjerne dele med oss andre hvilken forhandler det dreier seg om.

Om du istedet velger å rive ned jallastativet med Inex'er ved døra må du få det på tape og legge filmen ut her...:D

Sistnevnte reaksjon er helt klart den morsomste, kanskje verdt å få et par riper i bezel for, men førstnevnte er nok den som gir resultater. Fikk en telefon dagen derpå av en som hadde utført jobben som beklagde seg. Gadd ikke lage noe nummer ut av det, men noterte meg at dit skal jeg aldri igjen.