Skal anskaffe meg min første Zenith, men hvilken?

Medlem
29. des. 2015
Sted
Stavanger
Liker veldig godt disse tre, men hvilken? Ønsker synspunkter fra dere
03.2080.400_01.C494_image_standard.jpg
Collection-Slide_3.jpg
03_2040_400_69_C494_3.jpg

Fine alle tre men jeg ville gått for den nederste. Klassisk El Primero og så liker jeg dato kl.6 best:)

• Liker
Reaksjoner: polygon og Ruos
Kanskje en av de to øverste; ville tatt en vurdering på om jeg var komfortabel med at det er vanskelig å lese av minutter på kronografen når subdials overlapper (på lacquer dial har de fått til en løsning hvor minutter, som åpenbart er det viktigste, alltid er lesbart).

• Liker
Reaksjoner: Ruos
Jeg er svak for trippel daten, men tenk gjennom hva som er viktigst for deg. Lettlest, dato eller klassisk? Tror du blir fornøyd uansett hva du velger ;)

• Liker
Gratulerer! Du har plukket ut de tre mest attraktive modellene i Zenith-kolleksjonen ;)

Jeg er spesielt svak for 1 og 2.

Har du ikke sett nr. 1 live, så er det et must. Urskiven er veldig pen, og kan kanskje vinne deg over :)

• Liker
Reaksjoner: Eivind_Lie og Ruos
Likte veldig godt 1 og 2.
Dato på 1 kunne til fordel vært noe mindre, ellers utrolig flott.
Måtte nok sett begge to i levende live for å bestemme meg, men nummer to likte jeg nok best med liten dato, den blå månefasedetaljen og matchende blå viser. Virkelig lekker!

• Liker
Tror du blir fornøyd uansett hva du velger. Nummer 1 har en nydelig skive, men jeg liker best nummer 3 som jo er tungt inspirert av legendariske Zenith El Primero A386 fra 1969 som av de fleste regnes som den aller første "El Primero'n".

• Liker
Reaksjoner: Edzilla og Ruos
Gratulerer! Du har plukket ut de tre mest attraktive modellene i Zenith-kolleksjonen ;)

Jeg er spesielt svak for 1 og 2.

Har du ikke sett nr. 1 live, så er det et must. Urskiven er veldig pen, og kan kanskje vinne deg over :)

Takk for gode innspill, får ta en tur til Otteren i morgen og sjekke disse ut ;) Er jo flotte alle sammen!

Nr. 3.:)
Liker godt kontrasten som subdials gir.
Ellers er nr. 2 griselekker.
Nr. 1 også.
Aaarrrgh.
Det er jo umulig å velge...:confused:
Nei det blir nr. 3.

• Liker
Alle Zenith'ene du har listet er klassiske. En ekte Zenith føler jeg må ha 36000 bph urverk og være chronograph. Så ut fra dine forslag ville jeg sett dem live før jeg valgte. Bilder av disse klokkene kan lyve! Men ut fra bildene så er det snax med månefasen på nr 2 og farvene på nr 3. Men; de må sees live!

8

• Liker
nydelige ur alle 3, men jeg kjenner klokke nummer 1 falt mest på plass for min del. Da med nummer 2 på en plass TETT bak nummer 1 :)

• Liker