Skal kjøpe min første kllokke !

Medlem
8. april 2010
Sted
Bergen
Skal kjøpe min første klokke !

Hei ! Er ny her så kanskje ikke riktig plass å spørre men jeg prøver :) Jeg skal nå kjøpe meg min første klokke. Og min kunnskap om klokker er rimelig dårlig. Jeg har sett litt på internett og har komt over ebay noe som og er ganske nytt for meg :p Mitt første spm. Er ebay noe å handle klokker for ? Jeg tenker å kjøpe en klokke til rundt 1500 kroner. Og har sett litt på Seiko og Tissot klokker. Jeg har hørt mye positivt om seiko men tissot aner jeg ikke om er bra ? og har funnet en klokke som falt litt i smak.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150431240547&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Tar gjerne imot forslag til klokker jeg er litt opptatt av design at den ser bra ut samt at den må være vanntett og ha dato visning og helst ikke plast reim

Hei og velkommen til klokkeorgie.no Ehhhh Ts.no.

-Min første tips : For det summen du skal bruke hadde jeg UTEN tvil gått for Seiko.

-Andre tips : Greit nok om du handler fra ebay , men vær litt forbredt hvem du handler fra! Jeg ville definitivt handlet fra en "power seller" , der vedkommende har solgt xxxx antall varer og har fått mye +++

-Anbefalte nettsider du kan trygt handle fra : www.chronograph.com / www.northvision.no / www.urverket.no osv
Her er mine forslag :

SKX009K1.jpg

SKX781K.jpg

SNKE03K1.jpg

SNZF11J1.jpg

Lykke til :)

Stiller meg bak det Roham sa. Her er noen selgere på ebay som jeg har handlet med og som kan anbefales:

- pokemonyu
- timeparadise
- premierworld
- timewatch777

Vær særlig litt obs på at det har dukket opp en del Seiko-fakes med unaturlig lave priser på ebay i det siste. Disse blir gjerne fjernet etterhvert, men mange blir igjen lenge nok til å bli solgt. Husk at om det høres for billig ut, så er det grunn til å lure og være ekstra forsiktig!

Velkommen til forumet. :)

Jeg har personlig handlet de fleste av mine Seikoer fra http://www.creationwatches.com/

De sender med FedEx, er raske med å sende ut, er 100% sikre å kjøpe fra. Prisene er absolutt i det nedre skiktet (om ikke nederst) av samtlige nettbutikker du kan finne.

Jeg syns forøvrig at Seiko gir klart mest bang for the buck av samtlige klokkemerker, dessuten er Seiko "in-house" movement.

Lykke til! :)

Jeg ser at klokken du har linket til er et Quartz-ur. På Tidssonen vil du nok oppdage at de fleste er mest opptatt av klokker med automatikk, det vil si mekaniske klokker som ikke trenger batteri for å gå. I og med at sånne klokker er litt dyrere enn quartz-ur, så har du ikke så mye å velge imellom i det prisskitet du antyder, i hvert fall ikke hvis du har lyst på noe som er litt holdbart. Som andre har nevnt er nok Seiko det beste valget, og det beste er at hvis du blir lei av den, så får du helt sikkert solgt den videre her inne. - Tror ikke det er like enkelt med en quartz-tissot (eller et hvilket som helst quartzur.) Lykke til med jakten! :)

Takk for masse gode svar. Ja jeg kan gå litt opp og ned på prisen. Setter veldig pris på folk kommer med forslag masse kuler klokker :D Det jeg kunne tenkt meg og er klokke uten batteri og med sapphire ripefritt krystallglass

fant en flott klokke her :D er dette noe å satse på ?? http://cgi.ebay.com/NEW-SEIKO-TITAN...ViewItemQQptZWristwatches?hash=item3caa789500

takk for god hjelp så langt !

Hei og velkommen til asylet!
Titan har mange fordeler, men er litt mørkt i farge og kan fremstå litt dyster på armen etter min smak.
jeg ville gått for noe i børstet stål, som f.eks. Seikoene nevnt over.
Jeg har selv et par Tissoter (både quarts og automatisk) og har også kjøpt tre stk til kona. Det er et meget solid merke.

Lykke til!:D

Ja velkommen til de (klokke)gales verden.
Om du vil får du gjerne bli neste lykkelige eier av min Seiko Landshark.:p

Lykke til med klokke kjøp(ene), blir nok mer enn en etter hvert skal du se.

Hei,

Angående rimelige mekaniske klokker med bra kvalitet bør jo også Orient nevnes.
Orient er et japansk merke under Seikos vinger. De produserer alt selv og er et av de merkene i bransjen som virkelig gir mye klokke for lite penger (kanskje for lite penger, for mange klokkeentusiaster..?)

En av de mest populære modellene er diver-modellen Mako. Du får den inkl frakt for ufattelig lave $100-120 på eBay. Finnes i flere farger (svart, blå, oransj, gul, pepsi). Har selv en blå og kan ikke annet enn å lovprise den med tanke på hva den koster.

4303466795_16cc7357a2_o.jpg

4457863738_89da225cb1_o.jpg

4465637424_9909d669a4_o.jpg

4427195445_8dfeb8b8fa_o.jpg

Søk på eBay etter " Orient CEM6500* " om det er av interesse

http://www.orientwatchusa.com/watch.php?id=69

Den Tissot PRC-200 chronoen du linker til er et røverkjøp til den prisen. Her i Norge går den for rundt 3000 kroner. Ellers er Seiko bankers med 7s26 verkene som kan reguleres til å gå ganske nøyaktig, mine har gått endel for fort straks etter at jeg har kjøpt de, men kan enkelt reguleres til +- 5-8 sek. Mako er også ei kjempeklokke til prisen. Lykke til!

Vegard

Beklager men seiko 5 sier meg ikke mye hehe :p
Seiko 5 er en serie med rimelige, mekaniske klokker fra Seiko. De er lett å kjenne igjen ved at de har et 5-tall på skiva, 5-tallet sto vel opprinnelig for 5 funksjoner disse klokkene hadde, men jeg husker ikke hva det var i farta. Seiko 5 finnes i et uttall varianter fra dress-ish til dykker og mye mer.

Her er et par av mine:
IMG_0047.jpg

05092009124.jpg

Seiko "5" står for følgende:

1. Diaflex (unbreakable mainspring),
2. Diashock (Seiko's shock resistant design, equivalent to the Swiss "Incabloc"),
3. Mechanical movement with automatic winding,
4. day/date indication, and
5. Water resistant.

Beklager men seiko 5 sier meg ikke mye hehe :p
:rolleyes:

Folk må vell begynne bli frustrert over alle dumme spm mine snart :p

Det er faktisk en Seiko 5 du har valgt deg ut. Og en flott variant som første skikkelige ur.

Når det gjelder frustrasjonsnivået, så finnes det veldig få dumme spørsmål du kan stille her inne: Så lenge du styrer unna: "Hvorfor skal jeg ha klokke når jeg har klokke på mobiltelefonen", og "Hva er egentlig galt med replica-klokker", så er du på trygg grunn. ;)

Tvi, tvi med klokkebestillingen, og nyt ventetiden på å få noe nytt i posten. Vet om mange som har blitt avhengig av den følelsen.
:D