Skal, skal ikke....

Medlem
3. sep. 2012
Sted
Bergen
Sitter her på nattevakt og kjeder meg, da blir det lett og gjøre impulskjøp..... dette har skjedd før.
Uansett idag tenkte jeg å høre hva sones meninger om denne klokken er før jeg gjør ett kjøp.

Jeg har sett på denne ved flere anledninger og holdt på og kjøpe den, men i det siste har den faktisk ikke vært så lett og finne til salgs på nettet. Jeg synes den er knall fin, automagisk selfølgelig, safirglass, inhouse verk og god japansk klokkekvalitet.

orient_zps86eed60c.jpg

Den jeg har sett meg ut er med lys skive og metall lenke.
Kunne ha tenkt meg med skinnreim og med det er lettere og få tak i som aftermarked enn en metall lenke.

Hva synes dere TSere om denne klokken? Det kommer mest sannsynlig til å bli det siste på en stund da jeg skal begynne på skolenbenken igjen på nyåret.

Fin klokke, men lite tips basert på egne erfaringer:

Mange "billige" klokker er plutselig verdien av en fin og man taper mer på å selge mange rimelige når man innser hva man faktisk vil ha ;).

Bare et tips...!

Fin klokke, men lite tips basert på egne erfaringer:

Mange "billige" klokker er plutselig verdien av en fin og man taper mer på å selge mange rimelige når man innser hva man faktisk vil ha ;).

Bare et tips...!

+1

Har selv gått i den fellen - til en viss grad, og hvis du ikke absolutt MÅ ha en ny klokke så putter du pengene på sparegrisen og venter til du er ferdig med skolen.

+1

Har selv gått i den fellen - til en viss grad, og hvis du ikke absolutt MÅ ha en ny klokke så putter du pengene på sparegrisen og venter til du er ferdig med skolen.

Selvsagt MÅ man absolut ha en ny klokke.... Fornuften legger du igjen utenfor TS, det er jo noe alle vet...

Klokken(e) er veldig fin den, og enig i at lettere å få ta i reim etterpå enn lenke, men (og et STORT men, støtter langt på vei de andre rådene her om å heller spare pengene til noe bedre.
Sitter selv med en samling på nå vel 20 klokker (etter å ha solgt unna en del) hvor ingen akkurat kan sies å være noen graal. Så nå har jeg stoppet meg selv en haug av ganger fra å gjøre impulskjøp til rundt 10-20 lapper, så jeg til slutt skal ha råd til en skikkelig fin en. Just my two cents;)

Men klokka var fin den.

Dersom du bestemmer deg for å kjøpe klokken, så ville jeg tatt den med skinnreim uansett. Det er ikke en klokke som ser spesielt bra ut på lenke IMHO.

Men jeg støtter de over, jeg vil heller ha en klokke som gir meg godfølelsen enn å ha ti rimeligere klokker som jeg syns er helt grei.

Dersom du bestemmer deg for å kjøpe klokken, så ville jeg tatt den med skinnreim uansett. Det er ikke en klokke som ser spesielt bra ut på lenke IMHO.

Men jeg støtter de over, jeg vil heller ha en klokke som gir meg godfølelsen enn å ha ti rimeligere klokker som jeg syns er helt grei.

Helt enig med taler over;)

Nydelig Orient, enig at skinnrem passer best.

Er litt ambivalent i forhold til det å kjøpe ei billig klokke. Har to Orient, en Sub-hommage og en Daydate-hommage. Etter at jeg kjøpte PO som beater i oktober merker jeg at Daydaten som ble lite brukt i utgangspunktet ikke har vært på armen siden. Suben derimot er et kanonur, vakkert, går med feilmargin under 5 sek pr dag, brukte det senest i går.

Dette er jo i utgangspunktet et dressur, har du ikke flere av de bør du kjøre på. Kjøper du et seriøst sportsur har du fremdeles et nydelig dressur.....:)

Det blir en realitycheck, da. Skal du ha en klokke med moonphase av et merke som ville gitt de fleste her inne "godfølelsen", snakker man jo en del mer penger. Hva er realistisk sparetid før du er i mål for en slik? 3 mnd? 6 mnd? 5 år? Orienten er en pen klokke, helst med skinnreim og lys skive. Med mindre du har planer om å virkelig spare til en "godfølelsenklokke" i den genren, er det vel ikke noe å lure på. Selv om mange her inne kjøper klokker for flere hundre tusen i året, er det mange av oss som ikke gjør det også!:)

Det ble skal tilslutt etter mye frem og tilbake. Klokken er nå kommet i hus, men har ikke hatt tid til unboxing enda.