Skal, skal ikke?

J

jayeff

Guest
Noen som kan gi meg råd?

Jeg har fått tilbud om å kjøpe en 2 år gammel Maurice Lacroix grand guichet masterpiece til kr. 13500 fra en privatperson. Alle papirer i orden.

Har også fått tilbud fra en AD i Haugesund om å kjøpe en ny Breitling Superocean Heritage 46 Black Dial Rubber til kr. 21000.

Skal jeg slå til på begge? Dersom jeg bare skal slå til på en av dem; hvilken?

Et lite luksusproblem ? ;)

Om du bare kan kjøpe én av dem; Breitlingen.
Om du kan kjøpe begge; Breitlingen og bruk resten av pengene på f.eks en vintage Omega, eller en mekanisk Seiko ! ? IMO :D

Jeg er ikke fan av Breitling, men sier meg enig med BRIO- Breitling er relativt lett-omsettelige. Greit å ha i bakhodet, hvis du en gang skulle vurdere å bytte den inn i noe mer spennende. Å bruke resten av pengene på en vintage Omega, er helt etter mitt hjerte :)

Et lite luksusproblem ? ;)

Om du bare kan kjøpe én av dem; Breitlingen.
Om du kan kjøpe begge; Breitlingen og bruk resten av pengene på f.eks en vintage Omega, eller en mekanisk Seiko ! ? IMO :D

Ja, man kan vel absolutt kalle det et luksusproblem...

Vintage Omega frister absolutt! Seiko har også en del flotte klokker. Lacroix-klokken er absolutt det jeg trenger; nemlig en dressklokke.

Breitlingen er jo bare utrolig stilig :D

Jeg er ikke fan av Breitling, men sier meg enig med BRIO- Breitling er relativt lett-omsettelige. Greit å ha i bakhodet, hvis du en gang skulle vurdere å bytte den inn i noe mer spennende. Å bruke resten av pengene på en vintage Omega, er helt etter mitt hjerte :)

Hehe... Nå har ikke jeg vært medlem her i mer enn et døgn, men jeg har fått med meg såpass at jeg ikke er overrasket over din anbefaling, PerØ ;)

Hehe... Nå har ikke jeg vært medlem her i mer enn et døgn, men jeg har fått med meg såpass at jeg ikke er overrasket over din anbefaling, PerØ ;)

Hehehe- det kan kanskje bli litt vel tydelig- jeg er i Omega-tåka for tiden, noe som skyldes at jeg har realisert to drømme-ur i løpet av litt vel kort tid. Erfaringsmessig roer symptomene seg etter et par uker med tom konto ;)
MEN- hva med en vintage DeVille? Nydelige dress-ur som kan finnes relativt rimelige på nett. (ikke helt kurert ennå som du skjønner ;) )

Hehehe- det kan kanskje bli litt vel tydelig- jeg er i Omega-tåka for tiden, noe som skyldes at jeg har realisert to drømme-ur i løpet av litt vel kort tid. Erfaringsmessig roer symptomene seg etter et par uker med tom konto ;)
MEN- hva med en vintage DeVille? Nydelige dress-ur som kan finnes relativt rimelige på nett. (ikke helt kurert ennå som du skjønner ;) )

Da vi ryddet i dødsboet etter min farfar, fant vi et Omega fra rundt 50-tallet. Denne la dessverre min far beslag på, men jeg kunne godt tenke meg å få tak i den etterhvert :)

Skal sjekke ut DeVille nå :)

Jeg beklager på det sterkeste, PerØ; det ble ikke DeVille... Selv om det er nydelige klokker. Det ble i stedet en Sinn 656 med sort skinnrem.

Takk for det :)

Til "din" trøst, så blir det nok en DeVille Prestige automatic etter hvert... Men, ikke i år :p