Skifte bezel på Omega PO - DIY?

Hopalong

Støttemedlem
Medlem
16. juni 2009
Sted
Cockaigne
Kan noen av sonens PO-eiere dele eventuelle erfaringer med å skifte bezel? Jeg har skiftet på Rolexer mange ganger ved hjelp av lommekniv og håndmakt, men av det jeg leser på diverse fora synes det som om det kreves spesialverktøy for å gjøre det på en PO. Stemmer det?

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg så mye, men jeg er 100% sikker at det er en tråd her på forumet der en av våre medlemmer tar for seg et slikt bytte på en PO. Mener at han brukte et spesialverktøy for å få til dette.

Har prøvd å søke uten hell.

PS! Liker tanken på at du har fått deg PO :)

Har du en PO? :D
Gratulerer i så fall!

Jeg ville ikke våget kniv- og håndmakttrikset på denne. Jeg tror du trenger en slik (bildet under), eller en tur til AD.

45PO2.jpg

Planet Ocean Bezel Swap

Lood guck! :cool:

Jeg er ganske sikker på at @The Player har sagt noe om dette en gang, jeg tror han brukte en flaskeåpner for å bytte på sin.

edit: Bingo!

Redigert av en moderator:
Helt riktig, Krille.
Jeg byttet mellom orange og sort bezel så å si ukentlig. Særdeles enkelt og jeg står fortsatt inne for oppskriften du linker til:cool:

Takk for det @The Player. Det er omtrent samme fremgangsmåte som på Rolex` bezeler, så da tør jeg ryke på selv.

Verktøyet @mikkemus23 viser til er viss tikke å få tak i hos ofrei.com lenger:

Omega has discontinued this tool in the picture and has introduced a new version which due to the price of $840.00 we do not stock. If you really want the set of bezel tools number OME-5100158 please let us know and we will order it for you.

Redigert av en moderator: