Skifte skive på en PO

Jeg sendte en forespørsel til Swatch Group om bytte av skive på min PO 42 cal2500 for noen år siden. Jeg skulle bytte den vanlige skiven til den glossy med blå lume og polerte numerals (tilhørende diamant-modellen). Det kom på en rundt 4000kr tror jeg. Skiven var ganske dyr i seg selv kan jeg huske.
 
Swatch Group har strupet tilgangen på disse delene, og krever ofte at originaldelen blir sendt inn som "bevis" på at det er denne klokken en eier. Så skal du ha litt spesielle deler (som skiven forrige poster nevner) må du antagelig gå gjennom andre kanaler, som f.eks. ofrei.com.

Selve byttet bør en hvilken som helst urmaker kunne utføre enkelt :)
 
Swatch Group har strupet tilgangen på disse delene, og krever ofte at originaldelen blir sendt inn som "bevis" på at det er denne klokken en eier. Så skal du ha litt spesielle deler (som skiven forrige poster nevner) må du antagelig gå gjennom andre kanaler, som f.eks. ofrei.com.

Selve byttet bør en hvilken som helst urmaker kunne utføre enkelt :)

Tror til å med at ofrei har strupet det på samme måte. På noe deler må man levere inn det gamle før de sender det (f.eks. LM bezel). Så spm er hvis det er mulig i det hele tatt!