Skinnreim på Rolex - diverse spørsmål

Medlem
14. sep. 2011
Sted
Oslo
Jeg vurderer å gå til anskaffelse av et par skinnreimer til min nyinnkjøpte Rolex Explorer 1.
Det er første gang jeg kjøper skinnreim og har et par noobie spørsmål. Har vurdert et bar endlinks fra Etur da det ser mye bedre ut! ( er allerede i kontakt :D )

- Til min Rolex Explorer må jeg ha 20mm reimer, siden lenken er 20mm?
- Det er en easylink på, kan denne brukes sammen med skinnreimen eller er det noen andre rolex låser som egner seg bedre til dette? evt noen nobrand som noen har erfaring med som funker som juling?
- WatchStyle® - High-End Replacement Watch Straps - Sett litt på denne siden og virker som de har et bra utvalg på reimene. Er det 20/18 jeg må velge til min Rolex explorer? noen erfaringer med denne siden og de forskjellige reimene?
- Bergeon Fitting Tool Exclusive - Watch Tool - WatchStyle® - vil denne funke for å demontere og montere skinnreimen ++ ?

Dette her er noobie! men engang skal vi alle lære. Som nevnt : jeg er helt fersk på reimfronten!
Takk for alle svar på forhånd :)

Til min Rolex Explorer må jeg ha 20mm reimer, siden lenken er 20mm

Ja.

Er det 20/18 jeg må velge til min Rolex explorer?

Du kan også kjøpe en som er 20/20 f.eks. hvis du også kjøper en ny spenne.

- Bergeon Fitting Tool Exclusive - Watch Tool - WatchStyle® - vil denne funke for å demontere og montere skinnreimen ++ ?

Du kan bruke den, men du kan også bruke en mye billigere. En Mercedes får deg fra A til Å, men det gjør forsåvidt en Lada også. :p

Du kan også kjøpe en som er 20/20 f.eks. hvis du også kjøper en ny spenne.

Dersom jeg ønsker å bruke låsen fra lenka.. er det 20/20 som da passer og feste der lenka sitter festet i låsen?
Vet du om noen noname låser ( for eksempel de på siden jeg linket til ) som fungerer optimalt? :)

Dersom jeg ønsker å bruke låsen fra lenka.. er det 20/20 som da passer og feste der lenka sitter festet i låsen?
Vet du om noen noname låser ( for eksempel de på siden jeg linket til ) som fungerer optimalt? :)

Det vet jeg dessverre ikke. Jeg vil anta at det er 20/18 siden alle (?) Rolex' lenker er "tapered", dvs. at de smalner inn fra klokken og fram til låsen. De er altså 20mm ved festet mot klokken, men smalere ved låsen. Jeg har ikke Explorer, så jeg vet ikke hvor mye de smalner inn.