Sko fra Jan Petter Myhre?

For bespoke å være er ikke prisene hos Jan spesielt stive (man må sammenligne internasjonalt), men at Jan er en av de store er helt sikkert. Jeg har et par fra ham og det er "outstanding" arbeid.

• Liker
Reaksjoner: Julien
For bespoke å være er ikke prisene hos Jan spesielt stive (man må sammenligne internasjonalt), men at Jan er en av de store er helt sikkert. Jeg har et par fra ham og det er "outstanding" arbeid.

Hvordan sammenligner du ham med før nevnte John Lobb, Edward Green etc.? Jeg regner med at han er absolutt top notch, og sikkert langt over R T W skoene fra Lobb og Green. Men hvor mye mer, det lurer jeg på.

Tør jeg spørre hvor mye du måtte ut med for paret ditt? Var det lang ventetid?

• Liker
Bespoke hos J. Lobb eller E. Green ligger vel litt i samme gate prismessig. Det man må huske på er at det er tidkrevende å lage en sko fra bunnen av. Sikkert litt av det samme som å lage et urverk fra bunnen av (granted, det tar visst over 4000 arbeidstimer å lage et urverk helt fra bunnen av, et par sko blir nok ferdig raskere enn det) Uansett da, så blir antallet sko han ferdigstiller såpass lavt i året, at han må tjene relativt godt per par for å ha noe å leve av.

• Liker
Bespoke hos J. Lobb eller E. Green ligger vel litt i samme gate prismessig. Det man må huske på er at det er tidkrevende å lage en sko fra bunnen av. Sikkert litt av det samme som å lage et urverk fra bunnen av (granted, det tar visst over 4000 arbeidstimer å lage et urverk helt fra bunnen av, et par sko blir nok ferdig raskere enn det) Uansett da, så blir antallet sko han ferdigstiller såpass lavt i året, at han må tjene relativt godt per par for å ha noe å leve av.
Green har nok ikke bespoke lenger....

• Liker
Hvordan sammenligner du ham med før nevnte John Lobb, Edward Green etc.? Jeg regner med at han er absolutt top notch, og sikkert langt over R T W skoene fra Lobb og Green. Men hvor mye mer, det lurer jeg på.

Tør jeg spørre hvor mye du måtte ut med for paret ditt? Var det lang ventetid?
Jan satt jo i flere år hos Lobb i England, så han gikk en god skole regner jeg med... Prismessig ligger det relativt langt under Lobb og G&G for eksempel, men 25 + må du regne med inkl. skotrær

• Liker
Hvis Myhre er kvalitetsmessig i samme gate som Lobb og G&G - så er det jo faktisk "rimelig" å bruke ham, dersom de andre ligger over mht prisen på bespoke sko. Næmere også

• Liker
Myhre er under halvveis Lobb i pris for tilsvarende sko. Tror jeg prøver ett par til høsten.

Da må du gi oss en rapport - både fra måling av fot/tilpassing av lest, eventuelle prøver underveis og ikke minst inntrykket av det ferdige resultatet + noen bilder?

• Liker
Kikket en del på nettsiden hans. Synes håndverket ser fantastisk ut, men at det er noe som er "off" med formen på tærne. Har nordmenn så brede føtter?

... fullt mulig at det er jeg som er sær, eller jantelovens lange arm, altså...

Redigert:
Så vidt jeg kan se ut i fra de små bildene er håndverket helt top notch, nydelige sømmer. Helt fantastiske sko dette, men jeg er enig i at formen på tærne er litt annerledes - enn det klassiske britiske formspråket. Det er en smakssak, jeg kan se noen fordeler med bredere tåboks også, siden jeg har en kort men bred fot. Du får oppdatere tråden med noen bilder når skoene kommer.

Kikket en del på nettsiden hans. Synes håndverket ser fantastisk ut, men at det er noe som er "off" med formen på tærne. Har nordmenn så brede føtter?

... fullt mulig at det er jeg som er sær, eller jantelovens lange arm, altså...

ta en titt på denne: http://www.claymoorslist.com/portfolios/jan-petter-myhre
Du bestemmer jo helt selv hvordan du vil ha skoene og som du ser så er her både brede og smale, og mer til.

et av disse er mine......

• Liker
Reaksjoner: Edzilla og Julien
Jeg leste artikkelen, og så på bildene. Kan du gi oss en pekepinn på hvilken av skoene som er dine?

Skoen rett over følgende overskrift: "What is your favorite model?"

De var bare nydelige, fantastisk dybde i det fargede læret, svært pene linjer. Hva slags skinn er dette? Er det veg-tan eller chrome? Han sa at han brukte begge deler. Jeg kan forstå at du er fornøyd med disse, det hadde jeg også vært.

Jeg gleder meg veldig. Jan Petter er i tillegg en veldig hyggelig person.
For oss uinnvidde, hvordan er disse skoene sammenlignet med standard vare du får rundt om i det ganske land?
Tenker da på hvordan de er å gå med, ha på foten osv.