Etter en alle tiders 2. Pinsedag med båttur med fruen og derpåfølgende bursdagsfeiring for mellomste datter senket roen seg og 17. Mai forberedelsene kunne ferdigstilles med obligatorisk stryking av fruens bunadsskjorte samt pussing av 2 par sko, begge deler er mine oppgaver. Skjorten ferdig strøket og jeg går ned i kjelleren for å pusse sko. Men, var der ikke et lite anstrøk av en uvanlig odør? Gjennom den halvåpne døren inn til vaskerommet ser jeg taklampen speile seg - i et vannspeil på gulvet!
Neeii, oversvømmelse!! Fruen er nettopp ute av dusjen, jeg ber henne slå av oppvaskmaskinen med en gang og ikke la en dråpe mer vann gå i avløpet. Vannet i vaskerommet sto akkurat opp til svillen som skiller vaskekjelleren fra gang og kjellerstue.
En rask tlf til døgnbemannet servicetelefon hos lokal septikkservice- de var på plass i løpet av 20 minutter.
Noen timer senere er forstoppelsen fjernet og vaskerommet spylt nogenlunde rent etter at alt som ellers var i rommet var fjernet. Ikke akkurat en perfekt 16. mai kveld, men heldig tross alt. Om det ikke hadde vært for skopussen hadde vi nok ikke oppdaget noe før neste kveld, antar da hadde flommet ut over resten av kjelleren....
Moralen er - skopuss ER viktig, alltid.
Skoene er selvsagt pusset:
Klokken som var med på drittjobben - den også nyvasket:
Ha en fortreffelig 17. Mai feiring, i nypussede sko!
Neeii, oversvømmelse!! Fruen er nettopp ute av dusjen, jeg ber henne slå av oppvaskmaskinen med en gang og ikke la en dråpe mer vann gå i avløpet. Vannet i vaskerommet sto akkurat opp til svillen som skiller vaskekjelleren fra gang og kjellerstue.
En rask tlf til døgnbemannet servicetelefon hos lokal septikkservice- de var på plass i løpet av 20 minutter.
Noen timer senere er forstoppelsen fjernet og vaskerommet spylt nogenlunde rent etter at alt som ellers var i rommet var fjernet. Ikke akkurat en perfekt 16. mai kveld, men heldig tross alt. Om det ikke hadde vært for skopussen hadde vi nok ikke oppdaget noe før neste kveld, antar da hadde flommet ut over resten av kjelleren....
Moralen er - skopuss ER viktig, alltid.
Skoene er selvsagt pusset:
Klokken som var med på drittjobben - den også nyvasket:
Ha en fortreffelig 17. Mai feiring, i nypussede sko!