Skriveinstrumenter

Løp og kjøp?
RolexPen1.jpg

http://forums.timezone.com/index.php?t=msg&goto=5370187&rid=87393#msg_5370187

Alltid likt ting av kvalitet, også penner. Kjøpte denne Parker Duofold i 1993 (kulepenn). Mye brukt i studietiden. Mener at jeg betalte 1600-1700 kroner for den, en liten formue for en fattig student. En nytelse både for øye og i hånden så den måtte jeg bare ha. Ser de fremdeles selger denne pennen og hadde vel heller godt for en sølvfarget utgave skulle jeg kjøpt den i dag.

img2404e.jpg

Jeg liker også penner godt - her er noen av de jeg bruker:

Trykkblyant fra Porsche Design
L9995428.jpg

Rollerball fra Graf von Faber-Castell
L9995429.jpg

Perfect pencil fra Graf von Faber-Castell
L9995427.jpg

Sett fra Breguet
L9995434.jpg

Og så innmaten - kulepenn (som kan konverteres til trykkpenn), rollerball, fyllepenn, skinnfuttereal og blekkhus
L9995437.jpg

Fyllepennen alene
L9995440.jpg

Et rom med løse refills og konverterings settet til trykkblyant
L9995442.jpg

Jeg liker også penner godt - her er noen av de jeg bruker:

WOW, det var litt av et oppsett. Har vel aldri sett så mange fete skriveinstumenter
noe sted....... Den Porsche Design blyanten hadde tatt seg fint ut sammen med IWC PD
og PD vinopptrekkeren min :D Hva koster noe sånt?

WOW, det var litt av et oppsett. Har vel aldri sett så mange fete skriveinstumenter
noe sted....... Den Porsche Design blyanten hadde tatt seg fint ut sammen med IWC PD
og PD vinopptrekkeren min :D Hva koster noe sånt?

Takker for hyggelig respons

Mener å huske at den kostet 2.200 danske
Den er veldig god å skrive med :)

Mener å huske at den lå på rundt 5000 for rollerball, men er ikke helt sikker. Skal se om jeg finner kvitteringen :)

Kom over denne Rolex-pennen på eBay, og fikk veldig lyst på den. Problemet er bare at til > 300 USD kunne jeg jo like gjerne kjøpt en Montblanc eller noe annet som faktisk er fra en produsent som lager gode penner. I en Rolex-penn regner jeg med at all verdien ligger i sjeldenheten, den koster sikkert egentlig en hundrings :D Selgerne på bukta kaller den "white gold" eller "platinum", men jeg har fra sikre kilder at det forkrommet messing :roll:

443762411_o.jpg

Klokker og penner går hånd i hånd.. Selv bruker jeg en Mont Blanc Meisterstück Le Grand Rollerball:

DSC00604.jpg