SKX007 bezelskifte.

Medlem
3. sep. 2012
Sted
Bergen
God aften Sonere:)

Fikk en liten pakke ifra Hong Kong idag, dermed er det operasjon bezelskift, men klarer ikke helt og bestemme meg.
Noen som har en favoritt ? :)

Hadde problemer med å få presset på bezlen igjen, men la den mellom to mattebøker og brukte go gammal fotpress:) Om det var bra er en annen sak, men den funker enda:)

Her men resten av gjengen.

Likte godt den røde bezelen. Kanskje en grunn for å kjøpe litt nytt. Gått litt lei av monsteret som arbeidsbeater. Har hatt 007 før, tror jeg prøver 173 denne gangen.
Var det vanskelig å få bezelen av?

Likte godt den røde bezelen. Kanskje en grunn for å kjøpe litt nytt. Gått litt lei av monsteret som arbeidsbeater. Har hatt 007 før, tror jeg prøver 173 denne gangen.
Var det vanskelig å få bezelen av?

Var litt stress første gangen, men finner fort en egen teknikk.
Det som var mest skummelt var den skarpe kniven jeg brukte, må ha noe tynt for å komme imellom bezelen og kassen.
Mange gode "how to" på diverse klokkefora rundt på interwebben.

Har tenkt litt på å bytte bezel selv..hva trenger man av utstyr? Må man ha noe lim på eller er det kun press som skal til. Er litt redd forå ødelegge bezel da det er min første gang..

Om du har tips til "how-to"tråd mottas det med takk:)

Bezel-inserten sitter fast med en pakning. Men jeg bestilte like godt hele bezelen pluss insert og pakning fra yobokieS. Bruker som regel en veldig flat kniv. Har påført kassen en del småriper, men det er nå greit..

Redigert:
Jeg brukte denne her og denne som utgangspunkt.
Min erfaring var at det kunne være litt tricky å få av bezelen, jeg brukte en SKX007 som allerede hadde en del bruksmerker så de få jeg lagde gjorde ikke så stor forskjell. Selve bezel insterten er limt fast i bezelen så den nye må festes igjen. Det er ikke noe vanskelig operasjon å bytte og krever lite verktøy. @kvamsky gjorde det slik jeg kommer til å gjøre neste gang, kjøpe en ekstra bezel så er det bare bytte bezel og ikke tenke på inserten.

Redigert av en moderator:
Det ble ganske fint!
Vet at du har SKX007, men vet du om disse vil passe på SKX009? Står jo at de vil passe Seiko divers, men greit å være 100% sikker