Skx031

Medlem
30. mars 2010
Sted
Norge
skx031_zps72dbea00.jpg
[/URL][/IMG]

Denne får alt for lite "wrist-time" :) Burde vært på en liten service, holder tiden bra. Sliter med å stille tiden og dato, når jeg vrir på kronen er det ikke alltid den trekker rundt viserne. Fikk stilt den idag, så nå blir det denne til langt ut i neste uke :)

Redigert:
Fin! Skiven gjør den til en slags "finere" versjon av skx007. Den der hadde jeg sansen for.

PS: Sikkert billigere å bytte hele urverket, en å ta service! :)

Fin! Skiven gjør den til en slags "finere" versjon av skx007. Den der hadde jeg sansen for.

PS: Sikkert billigere å bytte hele urverket, en å ta service! :)

Ja, har tenkt tanken. Tror at urverket som sådan er ok, men 'stem' (?) er bøyd og ikke alltid får tak. (Er på tynn is i forhold til terminolgi her). Har kikket på noen how to på nettet, men har såpass mange tommeltotter at jeg ikke har turt å åpne den enda.

Ja, har tenkt tanken. Tror at urverket som sådan er ok, men 'stem' (?) er bøyd og ikke alltid får tak. (Er på tynn is i forhold til terminolgi her). Har kikket på noen how to på nettet, men har såpass mange tommeltotter at jeg ikke har turt å åpne den enda.

Mener du at kronen fremstår som bøyd, og ikke alltid får tak i gjengene på "røret" som stikker ut?

Veldig pen. Sitter her å ser ned på håndleddet hvor det idag hviler en skx007. Ikke ofte, men hver gang jeg bruker denne tenker jeg alltid at det MYE klokke for pengene:)
Må få skrudd litt på den og prøve å få den til å gå presist:)

Mener du at kronen fremstår som bøyd, og ikke alltid får tak i gjengene på "røret" som stikker ut?

Kan ikke se at noe er bøyd, men når jeg prøver å stille tide så roterer det bare uten motstand. Etter litt forsiktig fikling fikk jeg plutselig stilt klokka. Etter noen forsøk klarte jeg nå stille dagen også. Det krever litt fikling og er litt 'hit &miss' om det lykkes. Vet godt når problemene startet. Det var etter et overmodig forsøk på å 'hacke' den. Må ha vært litt for hardhendt , eller presset feil vei. Altså selve kronen er ok, antar at det er 'akslingen' som forbinder kronen med urverket som enten er bøyd eller kommet ut av posisjon. Urverket holder tiden ok.

Veldig pen. Sitter her å ser ned på håndleddet hvor det idag hviler en skx007. Ikke ofte, men hver gang jeg bruker denne tenker jeg alltid at det MYE klokke for pengene:)
Må få skrudd litt på den og prøve å få den til å gå presist:)

Lenge siden jeg har brukt min, men tenkte langt på vei det samme når jeg fikk stilt den og satt på håndleddet:'...egentlig ok klokke dette, ... Rimelig også...burde brukes mer ...' :)