Sky-dweller anmeldelse!

Kohe321

Støttemedlem
Medlem
19. okt. 2011
Ariel Adams fra ablogtowatch postet nettopp denne videoanmeldelsen på youtube:

[video=youtube;dQRRi_zD7WM]http://www.youtube.com/watch?v=dQRRi_zD7WM[/video]

Jeg sier det igjen, jeg synes den i RG med chocolate dial er råkul. Veldig stilig å se hvordan bezelmekanismen fungerer i praksis, jeg ble overasket over hvor sømløst det hele ser ut til å virke. GMT-disken er nok noe som blir en elsk/hat greie for mange, men jeg kunne lett levd med den. Den er i det minste meget funksjonell og lesbar.

Måten de har fått annual calendar komplikasjonen til å bli en del av designet liker jeg kjempegodt, og hastigheten man kan skifte datoen på frem og tilbake er jo helt ekstrem. Mekanisk sett er dette veldig imponerende synes jeg, og det er stilig at Rolex flekser litt muskler på dette området. Håper de fortsetter utviklingen med flere komplikasjoner i fremtiden, dette er et felt de åpenbart har resursene og "know-how" til å kunne hevde seg.

Så da er diskusjonen igjen åpnet om sky-dweller, hva synes dere etter å ha sett den "live" på denne måten?

Jeg har sansen, men måtte ha den på armen før jeg likte den. Problemet er bare prisen, i det segmentet finnes det utrolig mye fint.

Problemet er bare prisen, i det segmentet finnes det utrolig mye fint.

Helt enig, men synes denne er SÅ mye penere i virkeligheten enn hvordan den fremstår på bilder...
Hadde økonomien tillatt det så har jeg en anelse om at denne hadde vært på hånden! Men en Patek eller AP
evt IWC portuguese... mye snacks!

Fargekomboen er råflott. Det eneste jeg har å utsette her er navnet, Sky Dweller. Å Dwelle er vel noe man gjør i dypet av noe. Som universet eller på havets bunn. Men uret er flott.

Jeg kan respektere det nye urverket, men må bare si at designet er en fullstendig katastrofe. Hører mange påstår at den "vokser på" dem etc., men for meg er dette bare Rolex' største mageplask etter Yachtmaster II.
Designet er så uelegant og uharmonisk.
Jeg er klar over at Rolex har laget noen monstre av noen klokker som er for spesielt interesserte - f.eks Daytonafamilien har varianter som bare er for spesielt interesserte. Men dette er jo en modell som skal lede an en ny modellserie og urverk.

Med alt det brune og gule kjenner jeg nesten magen vrenge seg ;)

Og som mange har påpekt: når man kan få en PP Nautilus Chrono til samme pris så vil den aldri, aldri komme med i vurderingen min.

Sky Dweller er definitivt ikke mitt førstevalg av Rolexer som står på min ønskeliste.

I manges øyne her på sonen er nok jeg litt "skrudd" da jeg synes Yachtmaster II i WG er fin. Men det er jo det som er så fint, at det er plass til oss alle

Gått fra og synes den var stygg som juling, men må nå si meg enig i at sjokolade og gull-comboen er rett så snasen. Og alt på innsiden har jeg likt fra første sekund. GMT-løsningen kunne de dog ha løst på en litt mer estetisk måte, synes jeg

Liker den godt, litt sprekt design, MEN...
Til den prisen hadde jeg ikke gitt den en sjanse nei, dessverre.

Hadde jeg hatt kapital, ville dette uret ha gitt meg like mye glede som de andre ur dere nevner... Innovativt, meget innovativt til å være rolex... Vakkert... Er meget høy sannsynlighet for at det ikke blir noe tull med visere som sitter skjevt ect, OG, HVIS så er tilfelle, vet jeg at hjelpen er så utrolig mye nærmere/kortere i tid unna enn type "sendeinntilfabrikkhererhentelappendinværsågodværberedtpååventeiethalvtårførduhørerfraosssamtikkeringossviringerdegosv"

Jeg er klar til å sky-dwelle 24-7 :)

Bilde lånt fra TRF. Helt enig med deg Greg, jeg vil også sky-dwelle 24/7 :)

20130102_145914.jpg

Redigert: