Slik ser:slettet:

Status
Stengt for ytterligere svar.
@timebandit: for det første forstår jeg ikke helt hensikten eller motivet til å lage en tråd om en fake klokke du har kjøpt for å så advare oss andre... De fleste her inne spotter en fake på laaang avstand. For det andre husker jeg at du ved to tilfeller tidligere har postet bilder av to ulike fake panerai klokker hvor du fisker etter opplysninger om denne var fake eller ei... Noe de åpenbart var. Jeg skjønner bare ikke hensikten med trådene?? Jeg tror du har kunnskap til å vurdere ektheten selv...

SP = Salon Privee (søren, jeg får ikke til aksenten over e'en) = en "lukket" del av forumet forbeholdt støttemedlemmer.

Støttemedlemmer finnes det mer om i egen tråd fra Juice. Det går i korthet ut på at man støtter TS med en liten, nærmest symbolsk sum og så får man visse "goder" tilbake. Som SP.

SP = Salon Privee (søren, jeg får ikke til aksenten over e'en) = en "lukket" del av forumet forbeholdt støttemedlemmer.

Støttemedlemmer finnes det mer om i egen tråd fra Juice. Det går i korthet ut på at man støtter TS med en liten, nærmest symbolsk sum og så får man visse "goder" tilbake. Som SP.

Mulig det her er feil sted å spørre.. Men blir jeg kvitt reklamen da? Om jeg blir støtte medlem?

niks.

Men reklame er bra det, så slipper du å gå glipp av helt sykt flotte tilbud du ikke hadde fått nesa over uten;)

And that sums it up. So what.

Ro deg ned noen hakk LeMonde. Du framstår som en forsmådd forhandler som er redd for levebrødet ditt. Du burde vite bedre. Og er du bare entusiastisk burde du fortatt ta det litt rolig. Førstehåndskunnskap med fake ur er alfa og omega for å klare å skille de fra ekte. Jeg er overbevist om at du, og de fleste andre her inne, har benyttet dere av sammenlikningsbilder med fake vs. ekte når dere har vurdert kjøp over nettet. Slike bilder hadde ikke vært mulig uten at noen stikker hodet fram slik som OP har gjort her og kjøper en fake klokke.

@timebandit: for det første forstår jeg ikke helt hensikten eller motivet til å lage en tråd om en fake klokke du har kjøpt for å så advare oss andre... De fleste her inne spotter en fake på laaang avstand. For det andre husker jeg at du ved to tilfeller tidligere har postet bilder av to ulike fake panerai klokker hvor du fisker etter opplysninger om denne var fake eller ei... Noe de åpenbart var. Jeg skjønner bare ikke hensikten med trådene?? Jeg tror du har kunnskap til å vurdere ektheten selv...

Om du trur at du spotter en fake klokke på laaang avstand kommer du før eller siden til å bli lurt. Du spotter en dårlig fake på lang avstand.. Gode fakes er skremmende. Og jeg er hvertfall interessert i å bli bedre i å skille disse fra ekte. Da tar jeg i mot all hjelp, særlig sammenlikningsbilder.

Mulig det her er feil sted å spørre.. Men blir jeg kvitt reklamen da? Om jeg blir støtte medlem?

Nei.

Da må du nok flytte til en annen planet :) Akkurat i slike fora har jeg stor forståelse og tålmodighet for reklame.

Det har jeg også.. Men ikke når jeg betaler for det ;)

Men siste O.T her nå..

Jeg syntes fortsatt at det skal postet bilder av klokken, kanskje ta av bak lokket så vi kan se litt hva som skjuler seg der? =)

Følte meg litt truffet der Mogens:rolleyes: Man skal ikke skimse av en 86 Rothschild kontra pappvin;)

Haha!:) Nei, det skal du overhode ikke gjøre... Slettes ikke det verste budet jeg har fått - faktisk ikke verste samme dagen heller:) Siden mange har hengt seg opp i pappvinen får jeg vel unnskylde meg med at jeg bare bruker den i saus;)

... De fleste her inne spotter en fake på laaang avstand....

Når ble du representant for "de fleste her inne"? Med utgangspunkt i at TS består av en god blanding horologi-eksperter og klokke-dummies, er det en uttalelse uten særlig hold i virkeligheten. Felles for oss alle er vel at vi higer etter mer kunnskap om klokker - i min verden inkluderer dette også hvordan en spotter fake's osv.

@timebandit: for det første forstår jeg ikke helt hensikten eller motivet til å lage en tråd om en fake klokke du har kjøpt for å så advare oss andre...

Både hensikt og motiv ble vel forklart av trådstarter. Var det ikke klart nok, så har det vel også blitt forklart av ganske mange i etterkant her...

Ser ikke problemet, legg ut bildene igjen og få fart på det som skulle vært den opprinnelige diskusjonen. Som nevnt så er vel noe av poenget med Sonen å dele kunnskap!

Her er jeg helt uenig med deg...

Jeg er overbevist om at det er mange her inne, meg selv inkludert, som lett kunne blitt lurt av en kopi av någenlunde grei kvalitet...

Mange av klokkene som diskuteres og postes bilder av her inn har jeg aldri sett i levende live, langt mindre holdt i hånden, så all informasjon om hva man må være obs på ved bruktkjøp er verdifull informasjon for mange av oss!

Status
Stengt for ytterligere svar.