- Medlem
- 18. jan. 2008
Det er mange måter å kjøpe et luksusur på: Etter lang tids pine og med mye omhu, som smågodt fordi man har pengene ... eller på ren og skjær impuls fordi man fikk sjansen.
Denne utpostingen er definitvt et resultat av det siste. Dette er et ur(serie) som jeg har hatt i kikkerten tidligere, men forlatt til fordel for noe annet. Det andre uret jeg valgte var ikke riktig for meg det heller, og ble raskt solgt videre til kjentfolk. Og det er jo nettopp gjennom kjentfolk i flere ledd man kan få en mulighet som dette. I forbindelse med et annet kjøp kom jeg over denne, som strengt tatt ikke var til salgs. Men man kan jo prate litt
Således fikk jeg tilfeldigvis anledningen til gjøre et raskt og uoverveid kjøp av et ur som tidligere har vært innom sonen. Her er dagens sloppy seconds:
Denne boksen har ikke vært i huset før?
Du verden, Patek Philippe
Pen boks, uten tvil.
Nautilus! Men hva er den lille pusheren der til?
To pushere?
Patek Philippe Nautilus 5712/1A med månefase, gangreserveindikator og liten sekundviser
Til å være et innfall synes jeg den sitter som støpt på hånda
Jeg mistenker sterkt at dette er grailen jeg ikke visste om. My unintended.
Nå må jeg sette meg ned og meditere på hva i all verden det er jeg har gjort for noe.
Takk for oppmerksomheten
Denne utpostingen er definitvt et resultat av det siste. Dette er et ur(serie) som jeg har hatt i kikkerten tidligere, men forlatt til fordel for noe annet. Det andre uret jeg valgte var ikke riktig for meg det heller, og ble raskt solgt videre til kjentfolk. Og det er jo nettopp gjennom kjentfolk i flere ledd man kan få en mulighet som dette. I forbindelse med et annet kjøp kom jeg over denne, som strengt tatt ikke var til salgs. Men man kan jo prate litt
Således fikk jeg tilfeldigvis anledningen til gjøre et raskt og uoverveid kjøp av et ur som tidligere har vært innom sonen. Her er dagens sloppy seconds:
Denne boksen har ikke vært i huset før?
Du verden, Patek Philippe
Pen boks, uten tvil.
Nautilus! Men hva er den lille pusheren der til?
To pushere?
Patek Philippe Nautilus 5712/1A med månefase, gangreserveindikator og liten sekundviser
Til å være et innfall synes jeg den sitter som støpt på hånda
Jeg mistenker sterkt at dette er grailen jeg ikke visste om. My unintended.
Nå må jeg sette meg ned og meditere på hva i all verden det er jeg har gjort for noe.
Takk for oppmerksomheten