Slutt på store kontantbeløp, motta betaling med mobiltelefonen.

Medlem
7. aug. 2011
Sted
Østlandet
La kunden betale med kort da du selger en klokke.
Nå er det slutt på unskyldninger som at minibanken ikke fungerer, mangler litt kontanter på meg...osv. Skal du selge en klokke kan du nå bruke mobilen for å motta penger.
Du slipper i tillegg å være utsatt for tap av store pengebeløp på veien hjem. Dette må jo være det alle klokke pushere har ventet på?

Les mer: artikkel

Direktelink iZettle.com.no

...men, det er bestandig en bakside. Med sine 2,75 % i gebyr (+ kr 1,50 pr. trans.) koster det 826.50 kroner og motta 30k for en klokke. :eek:

Med tanke på svindlernes kreativitet vil jeg være meget skeptisk til å taste kode eller for den saks skyld putte mitt bankkort i en annen persons mobiltelefon. Har liten tro på dette, desverre.
NFC er mer realistisk, da du kun taster på din egen telefon.

Jeg har denne, og den funker meget fint.

Maksbeløpet er 15.000,-, så på klokkesalg må man fortsatt benytte bankoverføring/cash. Men det er jo en fin sak til delbetaling og billige klokker. Når det gjelder sikkerheten tror jeg ikke det er noen fare. Den leser bare chippen, så det er ingen mulighet for "skimming" av magnetstripe. Den er heller ikke godkjent for kode, istedene må man signere på skjermen.

Når det gjelder gebyrene synes jeg de er ganske hyggelig priset. Dette er jo omtrent samme priser som (mindre) bedriftskunder får hos de store innløserne og f.eks Paypal.