Små fiksing på ur.

N

Ndure

Guest
Sitter nå å skal sjekke ut et gammelt ur. (Brodex 70s). Logoen har vrengt seg litt så bare jeg kommer fram til "displayet" får jeg nok fikset det. Problemet er at når jeg har fått oppnet baklokket å sånt, trenger jeg å få skrud av krona.

Hvordan gjør man det?

Sitter nå å skal sjekke ut et gammelt ur. (Brodex 70s). Logoen har vrengt seg litt så bare jeg kommer fram til "displayet" får jeg nok fikset det. Problemet er at når jeg har fått oppnet baklokket å sånt, trenger jeg å få skrud av krona.

Hvordan gjør man det?

Dette er slik det vanligvis er:

I nærheten av kronen er det et lite rundt hull. Bøy ut en binders eller bruk en synål, stikk den inn i hullet og dra ut kronen. Det er mulig at den må stå i posisjon 1 eller 2 når du trykker ned den skjulte knappen.

Hmm..... Jeg ser ingen hull. Kanskje jeg trenger forstørrelsesglass? :p

EDIT: Hvor ser hullet? På innsiden av rammen?

Takk.
Pappa kom inn på rommet mitt å spurte hva jeg gjorde på. Da jeg fortalte om problemet mitt tok han bare en tang og dro av alle krefter. Den satt tydeligvis veldig hardt. Det ser heldigvis ut som om ingenting kom til skade etter det brutale overfallet av faren min. :p

Takk.
Pappa kom inn på rommet mitt å spurte hva jeg gjorde på. Da jeg fortalte om problemet mitt tok han bare en tang og dro av alle krefter. Den satt tydeligvis veldig hardt. Det ser heldigvis ut som om ingenting kom til skade etter det brutale overfallet av faren min. :p

Å milde himmel... Jeg foreslår at du låser døra for fremtiden og lar foreldrene dine lure på hva de rare lydene er for noe... ;)