Smalt håndledd og smartklokke

Medlem
8. mars 2015
—so … joa. Hva gjør man om man er litt keen på å begynne med klokke, men har et smalt håndledd? Normale herreur er jo gedigne. Trenger å lufte litt frustrasjon her-

Håndleddet mitt har en diameter på 15cm og «top surface» på bare 4,8cm. Noe sånt som LG G Watch R er jo 5,36 cm pluss reimfeste. Stikker jo langt utenfor hånden og ser helt latterlig ut. Det er en av de mindre smartklokkene!

Har hatt noen klokker før, og de er alle plukket ut fra utvalget til det motsatte kjønn. Greit nok at klokkedesignere tenker at man ikke er Mann med stor M uten en gedigen klokke, men det må da finnes et marked for mindre ur også? Finnes det noen smartklokker (Android Wear) som er mindre?

Noen i samme situasjon? :p

TS er ikke spesielt et forum som er "spesialisert" på kvarts klokker...
Her, aller elsker mest mekaniske klokker: Ofte basert på at kvarts klokker er "roboter uten sjel" og de mekaniske er "levende" på sin måte.
Spør om anbefaling på små mekaniske klokker: Skal du få mange.
Men egentlig, hvorfor har man en "smart" klokke når man har en mobil?

Men egentlig, hvorfor har man en "smart" klokke når man har en mobil?

Jeg har en pebble smartklokke. Den er ikke pen, ikke med fancye funksjoner, men den gir meg varsel om hvem som ringer, jeg kan få beskjed om, lese og hurtigsvare eposter og sms med den. Synes den er spesielt kjekk når jeg feks ligger på sofaen og telefonen ligger på lading, og noen enten ringer eller sender sms. Da kan jeg bare gløtte på klokken å se hvem som ringer, og om jeg trenger å springe for å ta den eller lese sms. Denne funksjonen er også kjekk på mine møter. Telefonen kan ligge i jakken, og klokken varsler meg om alt, og jeg kan diskret se hvem som vil ha tak I meg, og sile ut pm jeg skal ta den eller ikke. Det samme på trening, på besøk hos venner osv.

Jeg har en pebble smartklokke. Den er ikke pen, ikke med fancye funksjoner, men den gir meg varsel om hvem som ringer, jeg kan få beskjed om, lese og hurtigsvare eposter og sms med den. Synes den er spesielt kjekk når jeg feks ligger på sofaen og telefonen ligger på lading, og noen enten ringer eller sender sms. Da kan jeg bare gløtte på klokken å se hvem som ringer, og om jeg trenger å springe for å ta den eller lese sms. Denne funksjonen er også kjekk på mine møter. Telefonen kan ligge i jakken, og klokken varsler meg om alt, og jeg kan diskret se hvem som vil ha tak I meg, og sile ut pm jeg skal ta den eller ikke. Det samme på trening, på besøk hos venner osv.

Mobiltelefon er greit for å bli mer tilgjengelig.
Men når de veide 5kg og kostet 25k ,folk måtte forlate beskjed på min hjemme telefon og det var greit det også: Vi hadde kanskje mer frihet også.
Vi kunne bevege oss overalt uten å tenke at Google, Facebook og selvfølgelig NSA viste hvor vi var.
Møte, trening skjer uten noe form av tilgjengelighet for meg: Noen ganger må man bli alene med seg selv og uten mas.
Min visjon...

Jeg har også Pebble, den burde sitte fint på mindre hender :)

Greit nok at de fleste med moteklokker har gigantiske klokker på armen, men ser du på ordentelige klokker finnes de i alle størrelser, så titter du litt finner du sikkert noe som passer deg.