Smartklokke som ikke er smartere enn meg

Medlem
10. sep. 2009
Jeg klarer ikke å mobilisere engasjement for gadgets som ikke drives mekanisk, men innser at det tidvis er praktisk å bruke slikt og satser på at noen unge, fremadstormende tech-hoder her inne har nok kunnskap om smartklokker til å geleide meg i mitt noe aparte søk. Jeg har i dag en iPhone Mini, mye fordi den kan være med på eventyr uten å ta for mye plass (passer nøyaktig inn i 70-talls 911 askebeger) og at den i hovedsak brukes som telefon. Av og til trenger jeg imidlertid tilgjengelighet uten å måtte drasse på en telefon (padling, jogging, surfing, sykling, mc, etc). Så langt er dette løst ved å bruke en gammel vanntett Samsung med evighetsbatteri eller guttungens Xplora på korte eventyr (noe som sikkert gjør at kineserne som analyserer dataene dens lurer på hva slags hodeløst barneskolebarn som jevnlig tror han er Ullevållseter rundt omkring på landets minst tilgjengelige grusveier). Ulempen med Samsungen er at den tar litt plass og kun er en telefon, mens Xploraen er møkkstygg og har et latterlig dårlig batteri. Så, det jeg trenger er en klokke med telefon, knakende godt batteri og ikke så mye mer. Apple Watch SE hadde vel vært ideelt om batteriet hadde vært bedre. Egentlig er vel en InReach på armen det optimale. Har jeg oppdaget et hull i markedet?

@morini Jeg tror kansje Steve Jobs har smuglest på tidssonen.