Solgt *SOLGT* 2015 Halios Tropik SS B/P + MVA

Medlem
26. des. 2013
Sted
Røyneberg

UR
Halios Tropik SS med hvit skive og bezel i børstet stål

SPESIFIKASJONER
Verk: Miyota 9015 med hack og wind
Kassediameter: 41mm
Kassetykkelse: 14 mm
Avstand mellom lugs: 22mm
Avstand lug til lug (lengde): 48 mm
Vanntetthet: 300m/1.000 fot
Blå BWG9 lume

ALDER OG HISTORIKK
Kjøpt ny hos Halioswatches 13. mars 2015 av meg.

TEKNISK TILSTAND
  • Uret går etter mine noe upresise målinger +1-2 sekunder per døgn (heia Miyota!!!)
  • Uret har full gangreserve, på drøyt 40 timer.
  • Kronen er fast og presis
  • Uret starter (relativt) raskt ved trekking eller bevegelse av rotoren.
Alle punktene over tyder på at urverket oppfører seg eksemplarisk.

I motsetning til mine andre dykkere så "hopper" ikke kronen ut av siste gjengen når den skrus ut, men glir jevnt ut. Det er forøvrig ingen problemer med kronen.

KOSMETISK TILSTAND
Kasse og lenke i børstet stål har kun hairlines, og svært få av dem. Uret fremstår som strøkent.

BÆREREDSKAPER OG ANNET
Opprinnelig lenke, passer til håndledd på drøyt 20cm i omkrets. Kan reduseres i lengde, selvfølgelig. Disse selges ikke lenger med lenke - og jeg har en ekstra, ubrukt lenke som følger med.

Lenkeledd fjernes/monteres med skruer.

Lenken har solide ledd og solide endeledd.

EKSTRABONUS ettersom det lå en Tropik rett før meg på markedet: jeg legger ved en hvit, rød, oransje og gul perlonrem med 22mm bredde

BOKS OG PAPIRER
2-års garanti fra kjøpsdato fra Halios Europe, kjøpskvittering (EUR 618,49), samt dokumentert og spesifisert MVA-kvittering fra UPS (NOK 1.336 + 155 i gebyr) medfølger.

Fin treboks med ubrukt original zulu-rem, ekstra springbars og verktøy for lenkejustering og remskift følger med. Det samme gjør som nevnt en ekstra lenke (med ekstra endlinks og springbars).

FORHOLD JEG VIL FREMHEVE
  • Urverket er arbeidsjernet Miyota 9015 som er overraskende presist.
  • Byggekvaliteten på kasse og lenke er veldig bra. Alt er børstet bortsett fra utsiden av bezelringen..
  • Rått domed safirglass
  • Rå BWG9 lume på skive
  • Ekstra lenke
  • Plasten på baksiden av kassen er fortsatt der
  • 4x perlon
PRISANTYDNING OG OPPGJØR
Jeg ønsker 4.999 pluss eventuell frakt. TS-standard mht. oppgjør, dvs. forskuddsbetaling.

Uret og selgeren befinner seg forøvrig på Sola utenfor Stavanger.

REFERANSER
Jeg har kun Good Guy-referanser og har tenkt å fortsette med det. Se denne listen for tidligere handler og referansepersoner.

MINE BILDER (også de to bildene øverst er tatt av meg og av mitt ur)

• Liker
Reaksjoner: Fredrik4628