***Solgt - FS: Seiko Premier Automatic (SPB001J1)***

Medlem
17. juni 2009
Sted
Oslo
Selger en Seiko Premier Automatic. Denne kjøpte jeg i min tidlige klokkeinteresse, men siden den har fått null armtid det siste året er det på tide å la den gå.

Klokka har Seikos meget gode 6R20-verk, med hack (sekundviseren stopper når man trekker ut krona), power reserve, hjul for dag/dato og mulighet for manuelt opptrekk. 28800 halvsvingninger. Gjennomsiktig baklokk gir innsyn til verket.

Dette er en meget forseggjort modell (kasse, lenke og spesielt skiven) som mine bilder ikke yter full rettferdighet, ta gjerne en kikk på denne grundige omtalen. Diameteren er 42mm. Lenkelåsen har mikrojustering, i tillegg følger et halvledd med for maksimal fit.

Klokka har vært brukt i rotasjon med andre og er i god stand. Svært få og små merker på lenken, lenkelåsen har de vanlige deskdiver-merkene. Bezelen er polert og således noe utsatt, jeg klarer imidlertid ikke å se annet enn "swirlies" på den. Safirglasset er feilfritt.

Inner- og ytterboks, hangtag, ekstra ledd (to hele og ett halvt), instruksjonsmanual og garantibevis følger med. Garantibeviset er datert 27.9.2008. Jeg kjøpte imidlertid klokken i mars 2009 på finn.no, da var plasten fortsatt på og lenken intakt.

IMGP4844.jpg

IMGP4841.jpg

IMGP4840.jpg

IMGP4839.jpg

IMGP4838.jpg

IMGP4837.jpg

IMGP4830.jpg

IMGP4834.jpg

IMGP4824.jpg

Pris 3.000,-

F2F i Oslo, evt frakt på kjøpers regning.