**solgt**FS Tudor Submariner by Rolex -

Medlem
30. okt. 2010
Hei,
Jeg har bestemt meg for å prøve denne for salg da suget etter noe nytt er umettelig.

Klokken har vært til service hos Rolex AD i 2011. Det følger med kvittering på service og uret er nyjustert og går meget godt og presist.

Tudor Submariner lever i skyggene av storebror 5513/1680, men var blant annet valgt som leverandør til de franske militære marinedykkere. (La Marine Nationale - plongeurs de bord). Tudor Sub ble også benyttet av U.S. Navy til avdelingen Underwater Demolition Team og det velkjente NAVY SEALS.
mntudor.jpg

Tudor Sub in action

For Rolex var nok Tudor et merke de kunne "leke" litt med og under eksperimenteringen dukket tydeligvis "Snowflake" designet på markør og visere. Noe som etter min smak gir uret et mer dominant uttrykk samt særegenhet dersom man bryr seg om slikt.

mntudor2.jpg

Tudor til venstre, blancpain? til høyre....

Så hva bruker disse barske karene i dag da?
nmcasio2.jpg

Casio G-Shock....vel vel

Urverket er cal. 2784 som er forgjengeren til det berømte cal 2824. 28.800bph og 25jewels. Klokken har nøyaktig samme kasse, glass, krone etc som Rolex Submariner. Det er bare skive, visere og urverk som er ETA og et av verdens mest driftssikre verk. Klokken har en deilig patina med herlig faded bezel. Ønsker du deg en Submariner utenom main-stream er Tudor Submariner et meget godt alternativ, ikke minst med tanke på at denne går til halve prisen av en 1680 :)

Klokken er datert til 1980 (94679x) og er meget pent brukt i 100% original stand. Eneste som er byttet er glasset som er standard for service. Dette er en investering som kun vil stige i verdi da etterspørselene etter disse på kontinentet er økende.

Klokken leveres på en oysterlenke 78360 med 580 endlinks. Lenken er fra 1984, men har minimalt med strekk. Leveres med boks.

dsc1768l.jpg

dsc1762l.jpg

dsc1737k.jpg

dsc1741c.jpg

dsc17441.jpg

dsc1750u.jpg

dsc1751m.jpg

dsc1753v.jpg

dsc1766l.jpg

Pris komplett klokke er "trukket for salg"
Alternativt "Head Only" for "trukket for salg" NOK
Lenke med endlinks for "trukket for salg"