UR
Seiko SCED023 "Bishop"
SPESIFIKASJONER
Verk:Seiko 7T12 quartz med hack og quickset date. Small seconds, minutt-teller og 24-timersindikators samt dato og stoppeklokkefunksjon.
Kassediameter: 40.8mm uten krone
Kassetykkelse: 11.1mm
Avstand mellom lugs: 18mm (litt trangt for andre remmer enn originallenken)
Avstand lug til lug (lengde): 44 mm
Bezel: er toveis dreibar uten klikk (dette er ikke et dykkerur)
Vanntetthet: ingen
Ingen lume
ALDER OG HISTORIKK
Kjøpt ny av meg fra seriøs japansk eBay-forhandler og mottatt 8. februar 2016. Kjøpt på impuls og selges som en del av en massiv opprydding i klokkehaugen. Jeg har en "Ripley" som dekker mitt Aliens-behov, og "Bishop" er vel den peneste av de to og presumptivt mest attraktiv i markedet.
TEKNISK TILSTAND
- Uret går -4 sekunder på 10 dager, specs er +/-15 s/mnd
- Batteribytte hvert 5 år
KOSMETISK TILSTAND
Kassen er uten bruksmerker, heller ingen hairlines som jeg kan se. Polert stålkasse med børstet "topp" (på skivesiden). Prikkene på bezel på noen bilder er støvkorn. Plast på baksiden av kassen. Plast enkelte steder på lenken. Med andre ord: Like New In Box (LNIB).
BÆREREDSKAPER OG ANNET
Original børstet og foldet stållenke, lite brukt og justert til mine håndledd. Passer til maksimalt 19.5cm håndledd. Gi meg dine mål så skal jeg justere lenken til dem. Det er en mikrojustering på ca 5mm på lenkelåsen som gir noe fleksibilitet i tillegg til å legge til/ta bort lenkeledd.
BOKS OG PAPIRER
Boks, PayPal-kvittering 319 USD (drøyt 2.800 NOK) og en japansk kvittering på 31,000 JPY som utløste et MVA-krav på 574 kroner som jeg også har kvittering på. Kun japansk garanti da dette er en JDM.
FORHOLD JEG VIL FREMHEVE
- Les denne artikkelen på Grailwatch.com
- En herlig asymmetri en ikke ser hver dag
- I mine øyne en svært attraktiv fargepalett i grønn, grå og oransj
- Unik Aliens-referanse som du også finner i den lokale tråden Seiko brukt i filmen Aliens (1986)
- Digital Precision™
- Kun 2.500 eksemplarer i HELE VERDEN!
PRISANTYDNING OG OPPGJØR
2.799 inkludert Norgespakke. TS-standard mht. oppgjør, dvs. forskuddsbetaling.
Uret og selgeren befinner seg forøvrig på Sola utenfor Stavanger.
REFERANSER
Jeg har kun Good Guy-referanser og denne handelen kommer ikke til å endre på det. Se denne listen for tidligere handler og referansepersoner.
BILDER (alle bilder i annonsen er forøvrig mine av mitt ur)