Solgt *SOLGT* Marathon GSAR Automatic Military Divers Watch - ny i september 2014

Medlem
26. des. 2013
Sted
Røyneberg

UR
Marathon GSAR sterile dial ref. WW194006

SPESIFIKASJONER
Verk: ETA 2824-A2 med hack og wind
Kassediameter: 40mm
Bezeldiameter: 42mm
Kassetykkelse: 14 mm
Avstand mellom lugs: 20mm
Avstand lug til lug (lengde): 48 mm
Vanntetthet: 300m/1.000 fot
Ripesikkert safirglass

ALDER OG HISTORIKK
Kjøpt nytt 31. august 2014 hos Topspecus av meg. Produseres i Sveits for blant andre USAs forsvar (se nedenfor), selges til private via Topspecus og Amazon.com.

Unboxingen min i fjor finner du her.

TEKNISK TILSTAND
  • Uret går etter mine noe upresise målinger +2-4 sekunder per døgn
  • Uret har full gangreserve, på om lag 40 timer.
  • Kronen er fast og presis
  • Uret starter (relativt) raskt ved trekking eller bevegelse av rotoren.
Alle punktene over tyder på at urverket oppfører seg eksemplarisk.

KOSMETISK TILSTAND
Børstet kasse viser ikke antydning til hairlines en gang, men for sikkerhets skyld kan vi anta at noen finnes. Gummiremmen er nær ubrukt og av høy kvalitet (inkludert vaniljeduft). Uret fremstår som meget strøkent.

BÆREREDSKAPER OG ANNET
Opprinnelig gummirem som beskrevet ovenfor. Jeg har ikke NATOene som er avbildet lenger, men legger ved en annen høykvalitets gummirem med hvit kontrastsøm, samt en pent brukt lærrem (med et par ekstra hull) fra Rhein Fils som på fjerde bilde nedenfor.

BOKS OG PAPIRER
Liten boks fra produsenten med en merkelapp med serienummer samt kjøpskvittering (utskrift av e-post) er det som ble levert av boks og papirer, og det medfølger. Momskvittering foreligger IKKE da den kassalappen fra Posten ved en inkurie ble kastet. Jeg kan eventuelt bekrefte skriftlig at merverdiavgift og fortollingsgebyr er betalt, om ønskelig.

FORHOLD JEG VIL FREMHEVE
  • Uret produseres under "government contract" med USAs (og såvidt jeg har hørt Canadas) forsvar, som sier noe om produksjonskvalitet og brukskvalitet (produseres etter ISO 6425, U.S. military and Canadian military requirements)
  • Definisjonen på en beater - tåler det aller meste ""Rely on this Swiss-made craftsmanship during your tough-as-nails missions, with its automatic self-winding capabilities and water resistant features." :)
  • Tritium i visere og timemarkører - lume uten lading!
  • ETA 2824 er lett å få utført service på, når det behovet en gang skulle oppstå
  • Lenke kan kjøpes fra Topspecus for 187 USD pluss frakt og sånn
  • Lugholes for enkelt rem-/lenkebytte
PRISANTYDNING OG OPPGJØR
Jeg ønsker 5.999 INKLUDERT frakt i Norgespakke (nypris er 800 USD fra Topspecus + drøyt 50 USD i frakt + mva + fortollingsgebyr, som lett blir nær 9.000 kroner). TS-standard mht. oppgjør, dvs. forskuddsbetaling, uret emballeres samvittighetsfullt og sendes sammen med sporingsinformasjon når pengene er mottatt. Ingen innbytter er aktuelle dessverre, jeg holder på med en sanering av klokkeboksene.

Uret og selgeren befinner seg forøvrig på Sola utenfor Stavanger.

REFERANSER
Jeg har kun Good Guy-referanser og har tenkt å fortsette med det. Se denne listen for tidligere handler og referansepersoner.

MINE BILDER (også de to bildene øverst er tatt av meg og av mitt ur)

Redigert: