Solgt - Ollech & Wajs Pilot 3095

Medlem
4. aug. 2011
Sted
Kristiansand
Har for salg en Ollech & Wajs Pilot 3095 men ingen boks eller papirer. Kjøpt her på forumet i november 2011. Klokka er brukt endel og har noen hairlines på bezel.

Det er ei stor klokke på 46 mm uten krone. Bezelen er tynn så det gir ei meget stor og veldig lett lesbar skive. Jeg har fått positive kommentarer fra fremmede på denne klokka. To eldre damer og en herre på noe over 50, kanskje siden skiva er såpass stor og lett lesbar. Førstegang jeg hadde den på meg hjemme så lurte kona på om det var ei spesial klokke for svaksynte. :cool:

Det er et pent flieger ur til en rimlig penge, med et ETA 2824-2 urverk!

Lumen på viserne er veldig god, men lumen på tallene og timemarkørene er svakere. Men kommer du fra sollys inn i et mørkt rom får du en rå lum med visere, markører og tall.

Det sitter ei lærrem med foldespenne som er kuttet til mine 18,5 cm håndledd. Det er ei reim det er lett å kutte kortere om du har noe mindre håndledd. Klokka har drilled lugholes, så det er meget lett å bytte reim på den. Den passer ypperlig til nato med litt grått og svart i. Lugg diameter er 22 mm.

Litt copy & paste:

Movement: Swiss ETA 2824-2 automatic 25 jewel movement
Luminance: Tritium. Arabic numerals, hour makers and hands
Dial: Large bold Arabic 1-12 with luminous markers and
red broadarrow
Date: Quickset date at 3 O'clock
Case: Large brushed Stainless Steel case
Crown: Screw down
Case Back: Screw in steel with ordinance number
Bezel: Stainless steel bezel
Crystal: Hardened crystal
Power Reserve: ~40 hours
Dimensions: 46mm excluding crown, 48mm including,
54mm lug to lug
Water Resistant: 5 bar

Noen bilder:

DSC_0008_zpsb6b661f8.jpg

DSC_0009_zps3b92319c.jpg

DSC_0010_zps3ccae023.jpg

DSC_0011_zpsbd6080bc.jpg

DSC_0021_zpsf3fdb7a9.jpg

Tenkte meg 800,- for denne f2f i Kristiansand, eller så må du regne med frakt. Det er vel rundt 150,- for pakke med sporing eller 50,- i bobleplast konvolutt. Det bør uansett være en god pris.

Redigert: