Selges/byttes SOLGT: Omega Planet Ocean 8500 42mm

Medlem
18. aug. 2011
Sted
Mellom skogen og jordet
21b38abf5f2c1cd2ecb456a50b665759_zpsd10a9aa5.jpg

I den tiden jeg har vært medlem av Tidssonen har jeg ofte forundret meg over disse flipperne som selger de nye klokkene sine omtrent før de har kjøpt dem. Nå har jeg på mange måter blitt en slik flipper selv.

Jeg må imidlertid si at jeg ikke flipper kun for flippingens egen del. Når jeg nå legger denne ut for salg er det fordi det etterhvert har gått opp for meg at de klokkene som virkelig får hjertet mitt til å dunke raskere er gamle, eller rettere sagt halvgamle, Rolexer.

Denne Omegaen kom til meg i en byttehandel for nøyaktig to uker siden og fram til for et par dager siden var jeg sikker på at denne skulle jeg beholde en god stund. Når jeg fikk inn min nye 1016 for to dager siden, ble det imidlertid klart for meg - jeg må ha flere gamle Rolexer. :mrgreen:

Klokken ble kjøpt rett før sommeren av den forrige eieren og med unntak av to små merker er den rimelig strøken. Alt av bokser og papirer følger selvfølgelig med, i tillegg følger det med en original Omega Planet Ocean gummireim og en oransje Isofrane (ubrukt).

Det er på alle måter en fantastisk klokke, men min "fix" er dessverre gammelt spikerstål.

Tenker meg at 27.500,- er en OK pris for klokken + de to reimene. Hvis du ikke vil ha med reimene slår jeg av 1.000,-.

Bytter som kan være aktuelle (med penger din vei) er:

- 1680 Submariner.
- 16800 Submariner med matt skive.
- 16570 Explorer II. Fortrinnsvis med tritium. Både hvit og svart skive.
- 1601 Datejust i 18k gull.
- 1675 GMT.
- 16750 GMT med matt skive.

Kan også være interessert i et bytte (med penger min vei) mot:

- Tudor Black Bay.

EDIT: Siden jeg er en Rolexhore, så er egentlig de aller fleste Rolexmodeller interessante i bytte. Kom gjerne med forslag.

For alle klokkene gjelder at jeg gjerne kjøper uten lenke. Stort sett bruker jeg klokkene på NATO eller skinn uansett, så en lenke blir bare en fordyrende detalj. :cool:

Send meg gjerne en PM hvis du vil ha mer info eller flere bilder.

Redigert:
Inspirert av en salgstråd Mogens hadde for en stund siden tenkte jeg at jeg skulle forsøke meg på noe lignende (om enn på et mye lavere nivå).

Hver dag setter jeg ned prisen på klokken med en hundrelapp, helt til den er solgt (eller jeg ikke tør lenger :mrgreen:).

Prisen blir da som følger:

26.12 kr. 27.400,-
27.12 kr. 27.300,-
28.12 kr. 27.200,-
29.12 kr. 27.100,-
30.12 kr. 27.000,-
31.12 kr. 26.900,-
01.01 kr. 26.800,-

Hvis du ikke vil ha med de to reimene er prisen kr. 1.000,- lavere.

EDIT: Siden jeg er en Rolexhore, så er egentlig de aller fleste Rolexmodeller interessante i bytte. Kom gjerne med forslag.

Redigert: