SOLGT Omega Speedmaster [prisbump]

Medlem
26. jan. 2012
Sted
Kolbotn
Lägger ut min Omega Speedmaster Automatic Date till försäljning för 8 500 eller bud.
Ser helst en affär direkt i Oslo, men den kan skickas på köparens bekostnad och ansvar.

Klockan går presist, efter egen uppfattning och test hos Alf Lie. Säljaren uppgav att verket rensades i April och sågs över. Något gången tyder på. Kronografen startar och stoppar som den ska och sekundvisaren nollställs till "klockan tolv" som tänkt. Datum byts också med ett precist klick vid 24:00-slaget
(med quickset + "Hack & wind").

Kassen har bruksmärken, men inte mer än vad som kan förväntas efter försiktigt till normalt bruk av en tonåring. Glaset är väldigt fint och utan repor.

Serienummer är i storleksordningen: 55556XXX (något som daterer den til rundt 1995)

Klockan bestod en trycktest hos Alf Lie i augusti till 100m och den blev också öppnad och jag fick bekräftat att det är ett autentiskt Omega-verk som tickar i den.

Den har en diameter på just under Ø40mm, något som placerar den mellan Speedy reduced och månklockorna i storlek. 18mm mellan hornen och runt 10mm hög (sista är bara grovt mätt med linjal)

Länken är orginal och rätt för denna modellen. Den passar mina 18cm armar fint och har justering på låset + ett extra led. Låset är i gott skick och inga märken annat än hairlines på hela länken.

eOds9.jpg

Jag har i helgen bytt till nya, orginal, ändstycken på länken och racing remen (från Holben ) har fått en orginal Omega-buckle. Det medföljer också svart & grå NATO.

Tänker mig 8 500 eller bud för den.

Kommunikation på PM. Klockan och jag befinner oss i Oslo.

Mer bilder, alla bilder är självklart av den aktuella klockan och tagna idag, i så generande och ofördelaktigt ljus som möjligt:

VWxJK.jpg

0ma0w.jpg

NceAV.jpg