*SOLGT* Rolex Explorer I - 114270 - Z-series *SOLGT*

Medlem
14. feb. 2008
Sted
Oslo
Selger min meget pent brukte Explorer I. Tidlig Z-series, noe som skulle tilsi produksjon ca. 2007. Kjøpt av Powerselger på E-bay (link ved forespørsel) av meg i februar 2010.

Lite brukt da jeg kjøpte den. Selv har jeg bare brukt den en håndfull ganger på reim, så det er svært få hairlines på lenken. En liten "ding" på siden av kassa som man kan se med forstørrelsesglass, ellers ganske mint etter hva jeg kan se.

Boks, ytterbokser, pusseklut og baklokksticker fremdeles på, men ingen papirer bortsett fra forsikringstakst fra Alf Lie. Har ikke noe servicehistorie på den, så jeg vet ikke om den har vært på service i sitt korte liv.

Den første som sender meg en PM med teksten: "JEG TAR'N!" får den for 21.000 + eventuelle omkostninger. Dere som har is i magen, får komme med bud. Bud med løfter om F2F-handel i Oslo vil (dessverre for resten av landet) bli prioritert.

Gøy å høre eventuelle bytteforslag, men ikke ha for høye forhåpninger om positive svar, trenger først og fremst å fylle opp kontoen igjen etter spontan klokkemoro. ;)

resizedp11406052.jpg

resizedp1140606.jpg

resizedp1140609.jpg

resizedp11406172.jpg

resizedp11406202.jpg

resizedp1140621.jpg

resizedp11406222.jpg

resizedp11406232.jpg

resizedp11406242.jpg

Flere & større bilder kan skaffes ved interesse.

Takk for oppmerksomheten.

En liten "ding" på siden av kassa som man kan se med forstørrelsesglass, ellers ganske mint etter hva jeg kan se.

Hei!
Hva mener du med en liten "ding", er det en Bulk?

En "ding" er stort sett et merke som er litt dypere eller av annen karakter enn de normale bruksripene.

Typisk slikt en får fra dørkarmer etc.

Hei!
Hva mener du med en liten "ding", er det en Bulk?

Det er et lite merke. Ikke bulk og ikke hakk, men en ørliten imperfeksjon på bezelen rett ved siden av 9-tallet. Har forsøkt å få det med på et bilde, men det var ikke så lett. Kan skimtes her.

explorermedding.jpg

Ikke sjenerende på noe som helst vis og sees kun på nært hold og fra akkurat denne vinkelen, men jeg prøver å være så ærlig i beskrivelsen som mulig.

Kan denne "dingen" poleres bort?

Det er jeg helt sikker på at den kan. Min vurdering var at jeg tenkte det kunne komme noen flere hakk og riper før jeg sendte den til eventuell polering i og med at merket var så lite og aldri plaget meg.

Usikre, men potensielle kjøpere kan gjerne få se klokken i Oslo-området hvis det passer seg sånn en dag.

Ps. Hyggelig med spørsmål som bumper tråden min opp, men send gjerne spørsmål på PM. ;)

(strengt tatt kunne jeg jo ha svart på dette spørsmålet i PM også, men hadde ikke lyst til å la spørsmålet stå ubesvart i salgstråden)