Solgt *SOLGT* Seiko Prospex SRP639 Monster Tuna

Medlem
24. juni 2013
Sted
Oslo
Heisann!

Har en Seiko Shogun på vei inn, så da må denne tøffe ruggen ut, for å finansiere moroa.

Jeg ønsker derfor å selge min svært pent brukte Seiko Prospex SRP639 Monster Tuna. Personlig synes jeg den er noe av det tøffeste Seiko har å by på i “budsjettklassen” for tiden. Robust og tøff 200m diver, uten antydning til slark i kronen. 4R36 movement med hack og wind gjør den også veldig praktisk. Ganske stor, men bærer langt mindre enn sine 46mm skulle tilsi, grunnet kort lug-til-lug og 42mm besel (samme som på SKX00X). Svært god kvalitetsfølelse (IMO), og kvantesprang unna SKX og 5-serien.

Se f.eks. http://yeomanseiko.com/2014/12/15/new-seiko-200m-shrouded-divers-srp639k-and-srp641k/ for en del bilder.

Klokken står på original gummirem, men jeg synes også den kler NATO ekstremt godt. Den kler silikonremmen til SBDB009 best, men den er visst utsolgt overalt, i tillegg til at den koster like mye som en pent brukt bunad (vel, nesten).

Nypris ligger på rundt 4400,- med frakt og moms fra Internetten, så 3100,- + frakt burde være en grei pris. Gjerne f2f i Oslo-området.

Boks, “hangtag” og manual følger med.

(P.S. Det skjedde noe feil med kontoen min etter at @Fyrsten migrerte til ny versjon av forumet. Han er i prosess med å rydde opp og har overført innleggsteller og registreringsdato, men resten er foreløpig spredd rundt. Jeg har plenty med GG-referanser under brukernavnet havard/Håvard, men hvis du ikke skulle finne dem så har @Fyrsten sagt seg villig til å være referanse for meg.)

srp1.jpg

Den helt klart kuleste remmen for SRP-serien er etter min mening silikonremmen til SBDB009, men den skal jeg beholde selv.
srp2.jpg

Et par bilder skamløst stjålet fra Internett
srp6.jpg

srp4.jpg
srp5.jpg

srp7.jpg

Redigert: