UR
SEIKO SARB005
SPESIFIKASJONER
Verk: Seiko 6R15A med hack, wind og quickset date
Kassediameter: 39mm uten krone
Kassetykkelse: 13mm
Avstand mellom lugs: 20mm
Avstand lug til lug (lengde): 46 mm
Vanntetthet: 50m/100 fot (jeg ville ikke brukt den under vann)
Ingen lume
Svært usedvanlig fasettert krystall (i hardlex, antar jeg, som alt annet fra Seiko)
ALDER OG HISTORIKK
Kjøpt brukt fra utlandet av meg i januar 2015, opprinnelig produsert i 2009 (eneste året denne serien var i produksjon).
TEKNISK TILSTAND
- Uret går etter mine noe upresise målinger +10-20 sekunder for fort per døgn (delvis liggende med skiven opp, delvis med kronen opp). Jeg anser dette for å være innenfor spec (som er -15-+25 sek per døgn)
- Uret har (mer enn) full gangreserve, målt til nesten 54 timer (nominelt 50 timer)
- Kronen er fast og presis (det er forøvrig ikke en skrukrone)
- Uret starter (relativ) raskt ved trekking
KOSMETISK TILSTAND
Uret er brukt, og har bruksmerker i form av hairlines. Se forøvrig ærlige bilder i LED-lys under. Det er ingen skraper, men noe som kan ligne "dings". Disse fremstår umerkelige ved daglig bruk. Krystallen er plettfri.
Uret er såvidt jeg vet ikke polert.
BÆREREDSKAPER OG ANNET
Original lenke med polerte midtledd og lengde tilsvarende opp til 19,5cm håndledd. Denne har begrenset med slakk (!). Da jeg fikk uret manglet et "kompresjonsrør" til kompresjonspinnene som låser lenkeleddene. Disse var vriene å få tak i, men jeg legger ved ytterligere 5 ubrukte pinner og 5 ubrukte kompresjonsrør.
BOKS OG PAPIRER
Kun boks, av den mer eksklusive Seiko-varianten. Merverdiavgift ble betalt, kvittering foreligger ikke. Om kjøper ønsker det, kan jeg imidlertid skriftlig bekrefte av MVA er betalt.
FORHOLD JEG VIL FREMHEVE
- En sjelden Seiko med unik krystall i kombinasjon med sunburstskive
- Regn med en del mas om kjøp fra utlandet om du legger ut bilder av den på Instagram (kun forrige eier BRADWATCH og jeg legger ut bilder av denne der. BRADWATCH hadde forøvrig to stykker før han solgte en til meg)
- BRADWATCH (bradjhomes på WUS, hvor han forøvrig er moderator) er forøvrig den eneste jeg vet om som har hele serien SARB001, SARB003 og SARB005 og selger dem samlet for 1.500 GBP fortrinnsvis til kjøpere fra UK, eller 525 GBP per stykk http://forums.watchuseek.com/f29/seiko-sarb001-sarb003-sarb005-unique-opportunity-2434073.html
5.500 pluss eventuell frakt. TS-standard mht. oppgjør, dvs. forskuddsbetaling.
Uret og selgeren befinner seg forøvrig på Sola utenfor Stavanger.
REFERANSER
Jeg har kun Good Guy-referanser og denne handelen kommer ikke til å endre på det. Se denne listen for tidligere handler og referansepersoner.
MINE BILDER (alle bilder i annonsen er forøvrig mine av mitt ur)
Redigert: