Solgt *SOLGT* Smiths PRS-36 Cushion Case, mars 2015, B/P

Medlem
26. des. 2013
Sted
Røyneberg

UR
Smiths PRS-36 Vintage Cushion Case (bla nedover på siden for å finne riktig modell)

SPESIFIKASJONER
Verk: 70-talls NOS Peseux 7040 med manuelt opptrekk, dekorert med côtes de Genève, 17 juveler, 21.600 bph
Kassediameter: 37mm uten krone (bærer om lag som en 40mm pga. kasseformen)
Kassetykkelse: 10.5mm (til toppen av det buede safirglasset)
Avstand mellom lugs: 20mm
Avstand lug til lug (lengde): 44.8 mm
Vanntetthet: 50m/165 fot
Superluminova C3 på time- og minuttviser og timemarkører
Buet safirglass med antirefleksbelegg på undersiden
Safirglass på baksiden av kassen for innsyn til verket

ALDER OG HISTORIKK
Kjøpt ny hos produsenten Timefactors 24. mars 2015 av meg, levert noe senere (sertifikat datert 31. mars 2015).

TEKNISK TILSTAND
  • Uret går etter mine noe upresise målinger +10 sekunder per døgn (liggende med skiven opp)
  • Uret har full gangreserve, målt til 41 timer (nominelt 40-44 timer)
  • Kronen er fast og presis (det er forøvrig ikke en skrukrone)
  • Uret starter (relativ) raskt ved trekking
Alle punktene over tyder på at urverket oppfører seg eksemplarisk.

KOSMETISK TILSTAND
Kasse i polert stål har etter inspeksjon med lupe ikke en eneste hairline. For ordens skyld kan vi imidlertid legge til grunn at det finnes noen. Uret fremstår som fabrikknytt.

BÆREREDSKAPER OG ANNET
Original ubrukt skinnrem er montert. Jeg har kun brukt uret på NATO og perlon. Fire ubrukte skinnremmer følger også med som en bonus, sammen med en pent brukt rem (den helt til høyre nederst på samlebildet).

BOKS OG PAPIRER
2-års garantikort gjeldende fra 31. mars 2015 fra produsent, bruks-/vedlikeholdsanvisning, kjøpskvittering (GBP 395 + GBP 27 i frakt), samt dokumentert/spesifisert MVA-kvittering fra UPS (NOK 1.536 + 155 i gebyr) medfølger.

Et reiseetui for to ur fulgte med uret, og følger naturligvis også med i denne handelen.

FORHOLD JEG VIL FREMHEVE
  • Les denne anmeldelsen fra W&W
  • Et unikt (eller ihvertfall noe sjeldent) NOS urverk som oppfører seg eksemplarisk
  • Klassisk vintage style men nyprodusert kasse
  • Bortsett fra urverket er alle deler til klokken spesialprodusert (ikke hyllevarer)
  • I mine øyne pen børstet sølvfarget skive med subdial for sekundviser med konsentriske sirkler, som gir en slags sunbursteffekt
  • Blå visere. Jeg vet ikke om disse er metallurgisk blånert/temperert eller lakkert, men de er ihvertfall blå.
  • Fem ekstra remmer
  • Uret veier kun 60 gram på original rem og glir under enhver skjorte eller genser
  • Den kronelignende logoen ser ut som et par pupper med de rette brillene på :D
PRISANTYDNING OG OPPGJØR
Jeg ønsker 3.999 pluss eventuell frakt. Nyprisen i dag ligger på drøyt 7.000 uten de ekstra remmene. TS-standard mht. oppgjør, dvs. forskuddsbetaling.

Uret og selgeren befinner seg forøvrig på Sola utenfor Stavanger.

REFERANSER
Jeg har kun Good Guy-referanser og har tenkt å fortsette med det. Se denne listen for tidligere handler og referansepersoner.

MINE BILDER (også de to bildene øverst er tatt av meg og av mitt ur)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Frost og Callahan