Selges/byttes SOLGT Tag Heuer Carrera

Andreaskh

UTESTENGT
Medlem
6. juli 2013
Sted
Oslo, Nordstrand
Hei, lufter for salg eller bytte en pent brukt Tag Heuer Carrera. Klokken har et modifisert ETA 2824 verk, som Tag Heuer kaller for calibre 5. Dette er et ur etter min avdøde onkel, hvor jeg da fikk det som gave av hans kone. Blant dødsboet lå det kun klokken, uten boks eller papirer, men jeg var hos Bjerke og fikk verifisert at uret var ekte. Siden den var på sjekk hos Bjerke, fikk jeg et grønt Bjerke-etui, som jeg selv syns dekker opp nytten for boksen.

Uret er forrige modell av den modellen Tag Heuer lanserte på Basel i år, forskjellen er kun at det står Calibre 5 på urskiven på den nye modellen. Er usikker på produksjonsår, men urmaker anslo mellom 07-09 modell. Klokken måler 39 mm ekskludert krone. Estetisk sett er uret vakkert, hairlines er å forvente etter flere års bruk, men det er ingen ting sjenerende. Når det gjelder service, fikk jeg opplyst at det var ukjent, men klokken holder tiden som den skal, ca 5 sek pr døgn.

20140614_171617_zps2521129c.jpg
[/URL][/IMG]

20140614_134818_zps9a526481.jpg
[/URL][/IMG]

Er litt usikker på pris, men urmaker sa nypris var på 25 000. Tenker at 6500 er en grei pris, men kom gjerne med bud. F2F salg er ønsket, henholdsvis i Oslo og Akershus området ellers kan uret sendes i hele Norge. Referanser finnes det i good-guy tråden her på forumet.

EDIT: Søstermodellen Twin Time, som så og si er likt både urverk, kasse og pris har ligget ute her til ca 9000 og opp, dvs at 6500 for så og si samme modell bare uten GMT-funksjonen er en relativ hyggelig pris :)

Kontakt på PM eller tlf 46 90 81 98.

Andreas

Redigert: