En barsk klokke med samleverdi. Serienr 6669XXX som betyr ca 1970-71. Klokken fikk full service hos Doxa for to år siden. Har alle papirer på dette. Ingen synlige deler utenom glasset er byttet, alt originalt. Den ble også polert/børstet der. De som har greie på Doxa vil se at klokken har svært lite poleringsslitasje i forhold til det du finner i markedet, så den er i usedvanlig god stand. Jeg fikk sidekantene polert av Magnus på Bjerke slik at den er tilbake til originalt utseende. Han gjorde en kjempejobb og fikk skarpe fine kanter. (Noen av bildene er tatt før dette ble gjort) Klokken ser likevel på ingen måte for "ny" eller oppfreshet ut, men har fin patina. Du skjønner når du ser den. Klokken ble samtidig trykktestet (igjen) og besto. Datoen smeller over omtrent på sekundet midnatt og den holder tiden godt.
Den står på en tidsriktig sveitsisk NOS Tropic sport gummirem og original vintage Doxa-spenne (sannsynligvis litt eldre enn klokken, sjelden sak). Natoen og den andre gummiremmen på bildene er ikke med. Den originale skranglelenken (+ litt reservedeler) følger med, men jeg fikk ikke opp skruene for å korte den inn, så det kan bli en utfordring. Har du store håndledd (kanskje 20 cm) passer den nok rett på. Omega mesh-lenken eller Isofranen kan følge med mot et tillegg.
Både pris og tilstand varierer voldsomt på disse, men jeg kan love deg at du ikke finner en i denne tilstanden til en lavere pris. Jeg ønsker kr 10500 for den. **SOLGT**
Den står på en tidsriktig sveitsisk NOS Tropic sport gummirem og original vintage Doxa-spenne (sannsynligvis litt eldre enn klokken, sjelden sak). Natoen og den andre gummiremmen på bildene er ikke med. Den originale skranglelenken (+ litt reservedeler) følger med, men jeg fikk ikke opp skruene for å korte den inn, så det kan bli en utfordring. Har du store håndledd (kanskje 20 cm) passer den nok rett på. Omega mesh-lenken eller Isofranen kan følge med mot et tillegg.
Både pris og tilstand varierer voldsomt på disse, men jeg kan love deg at du ikke finner en i denne tilstanden til en lavere pris. Jeg ønsker kr 10500 for den. **SOLGT**