Solgt Solgt

Medlem
3. mars 2014
Innlegg
256
OBJEKT
Helgull Rolex DayDate med ”wideboy” sigma-dial og tysk dagskive. Ubrukt norsk dagskive følger med.

SPESIFIKASJONER
Referansenummer: 1803
Kaliber: 1556
Alder: Serienummeret daterer denne til 1972
Diameter: 36 mm u/krone
Avstand mellom lugs: 20 mm.
Lenke: Rolex presidentlenke i 18K gull med skjult lås.

Kjøpt av meg på finn i januar i år. Servicehistorikk er ukjent, men hadde den inne til kontroll hos urmaker i April, og det ble da konstatert at den ikke hadde noe umiddelbart servicebehov. Dette bekreftes selvfølgelig med vedlagt takst. Også trykktestet til 100 meter, selv om trykktesten ble gjort mest for gøy.

TILSTAND
Kasse: Pen, alderen tatt i betraktning (selv om dette sikkert er noe alle skriver på sine annonser). Utenom vanlige hairlines er kassen fri for dype dings, men kronen har en gang i tiden fått seg en smell (forsøkt fotografert).
Skive og visere: Wideboy-skiven er mer eller mindre feilfri, med fine lumeplots og noe farge på timemarkører. Et par merker på visere.
Lenke: En del strekk. Har også et par dings på midtledd, samt at låsen er svært polert. Ingen ekstra ledd, passer håndledd opp til 18-19 cm.

VERDI

Et kjapt søk på Chrono24 viser at de fleste forlanger det jeg betrakter som fantasipriser for tilsvarende modell med lenke.

Velger derfor å danne meg et prisgrunnlag ut i fra TS, finn.no og vår brorside, klocksnack.se.
På finn ser jeg at det ligger en noe nyere Day Date til 85.000, og en head only fra 1971 til 46.000. Sammenlignbart ligger det også ute en helgull Datejust (head only) til 47.000.
For et par uker siden gikk det en head only 1803 her på TS for 46, og på Klocksnack ser jeg eldre Day Dates med lenke tidligere har ligget ute til SEK 74-99.000, avhengig av servicestand og tilbehør.

På bakgrunn av dette ønsker jeg 75.000,-

TILBEHØR
Ingen boks eller papirer, men forsikringstakst fra April i år (verdi 700,-), samt NOS norsk dagskive.

HVORFOR FLIPPE?
For kort tid siden tenkte jeg dette var den dyreste klokken jeg noen gang kom til å eie. Nå har det gått noen måneder og jeg har selvfølgelig fått øynene opp for noe enda dyrere.

BYTTE?
Foretrekker rent salg i denne omgang, men kan vurdere en SS Daytona (+ penger opp fra meg). Ellers er delbytte i lettsolgte sportsmodeller fra Rolex fra muligens aktuelt.

OPPGJØR
Standard TS-oppgjør. Klokken kan besiktiges sentralt i Oslo.

REFERANSER
Har et par referanser fra tidligere kjøp og salg. Forhåpentligvis har også du det.

BILDER
qUvD1KG.jpg

dWcBq1H.jpg

YTt8i6T.jpg


sq0vQMR.jpg

NjVeq0z.jpg

4EMXpol.jpg
 
Redigert: