Solgt Solgt

Medlem
3. mars 2014
Innlegg
256
Selger et par goodyear-welted brogue boots fra Duggers, da jeg rett og slett har for mange sko. Skoene ble kjøpt i fjor, og er pent brukt i rotasjon med andre sko.

Modellen heter Athol (mark 2), og størrelsen er UK 9 / EU 43. Lesten er noe bred i forfoten (som støvellester flest), men ganske true to size. Jeg bruker stort 9 i alle merker.

Duggers er en liten produsent ikke mange har hørt om, men jeg fikk øynene opp for dem etter å ha lest en artikkel fra The Shoe Snob blog i 2013: Duggers of London - The new best cost vs value
Butikken drives av far og sønn Dugdale, og de kjører mer eller mindre samme modell som Meermin (produksjon i Portugal/Spania, salg direkte til kunde, osv.).

Kvaliteten vil jeg si er på høyde med nettopp Meermin, altså kurant skinnkvalitet og godt håndverk. Disse er designet for vinterbruk, så sålene virker mer hardføre enn andre sko med skinnsåler jeg eier.

Skoene har blitt behandlet med Saphir-produkter, aldri blitt brukt 2 dager på rad og alltid stått med skotrær i.

Jeg kjøpte skoene da pundet var en del høyere enn i dag, og betalte rett i underkant av 1600,- for skoene med frakt. Ønsker 800,- nå.
Kommer uten eske, skoposer eller skotrær, men skotrær kan følge med for 150 ekstra.
Jeg holder til i Oslo. Kan prøves på Torshov på kveldstid eller Skøyen på dagtid.

Lenke til produsentens side

Athol_side_sole_view__99381.1414760258.1280.1280.jpg

pUNSloS.jpg

XZrjdLc.jpg

awVLX2a.jpg