Sommer, høst, vinter og vår. En klokke for hver årstid?

Medlem
20. april 2014
Sted
Drammen
Vi snakker ofte om sommerklokke. Men hvis vi sier at budsjett ikke er en hindring, hvilke klokker ville du hatt til de forskjellige årstidene?

Her er mine 4 ønsker :)
Sommer: 116618LB. Herlig flashy og gult gull om sommeren er digg!
Screenshot_20161016-230406.jpg

Høst:116505. Denne er jeg så heldig at jeg har akkurat nå, og den matcher jo fargene perfekt.
IMG_20161016_124650.jpg

Vinter: 216570. Funker til alt av vinteraktiviteter.
Screenshot_20161016-230015.jpg

Vår: 116610LV. Digger grønnfargen, i likhet med våren får den meg i godt humør :)
Screenshot_20161016-225935.jpg

Hva er dine 4?

Tudoren du har valgt over, @West er syntes jeg passer best til høsten. Der har du en fin mørk trestamme med gule og røde blad! Her har du høstens gleder og høsten vist fra sin beste side! Explorer til vinter? Perfekt. Explorer har jo historie fra Mount Everest, men da i versjon1. Det trenger vi ikke henge oss opp i. Kermit til våren som klar grønn.

Hva har vakker blåfarve og skinner som middelhavet? Du har den perfekte sommerklokken vist over....

Hva kunne mann mer ønske seg?

8

• Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
Vekker til live igjen denne gamle tråden.
Dette temaet er faktisk er noe jeg har tenkt på i flere år, og med release av Grand Seikos Season kolleksjon så har jeg begynte å fundere enda mer på dette igjen.
Hodinkees artikkel om Grand Seikos Season collection: https://www.hodinkee.com/articles/the-grand-seiko-us-market-seasons-collection

Hvis jeg skjønner Grand Seiko så har de valgt følgende farger og begrunnelse:
  • Sommer: grønn - da alt er grønt og fint
  • Vår: blå - regn
  • Vinter: hvit - snø
  • Vår: rosa - blomstring (de typiske rosa blomstrede japanske trærne)

Nyyyydelige klokker, men sliter litt med rosa :)

I mine notater fra 2015 så ser jeg at jeg selv hadde gjort meg opp følgende farger selv:
  • Sommer: blå - havet
  • Vår: rød - løv som visner
  • Hvit: snø
  • Vår: grønn - alt spirer og gror
Vis vedlegg 168415

Har hatt noen runder i hode på hvilke klokker jeg kunne hatt til en slik årstidskolleksjon, og noen av alternativene er disse:
  • Sommer: Intet er vel mer blått og sommer enn en Patek Aquanaut 5168G? Alternativt en Rolex Oyster Perpetual 39mm med blå skive.
  • Vår: sliter med å finne noe bra rødt. Har tenkt litt på om en Rolex GMT med Pepsi eller Cola kanskje har nok rødt. Alternativt Tudor Heritage Black Bay Burgundy.
  • Hvit: Rolex Explorer II Polar
  • Vår: Rolex Submariner Kermit (Hulk blir litt for mye farge for min smak)
Vis vedlegg 168416

Artig tankespill.. spent på å høre på deres tanker og ideer.

Et bitteknøttlite fall fra valgt PP til alternative Rolex:p

Foreslår å endre fra rødt til rosegull og brunt, og slår således et slag for Sjokotona på brun RubberB som høstklokke.

Liker disse eksistensielle klokkeutfordringene!