Sommerklokke. Hvilken?

Medlem
25. des. 2011
Sted
Fredrikstad
Sitter å ser på den stadig mindre klokkeboksen.
En sommerklokke må inn, spørsmålet er hvilken. Jeg står mellom to veldig forskellige klokker. 1Microbrand i en Alu/Bronse legering og en Omega i stål....

Mange av dere foretrekker jo kjente merker og vil i nok derfor satse på Omegaen. Ikke noe negativt i det, for dersom man skal selge den er det enklere å få tilbake pengene. På den annen side så er det gøy med noe ikke alle har og som samtidig har sitt eget design.

Prismessig så ligget Omegaen på det dobbelte +++ sammenlignet med Halios'en.

Hva synes dere? Hva er den riktige sommerklokka. (Se bort ifra skinnremmen på Halios'en.)

(Selvom Halios'en er utsolgt har jeg en ubrukt jeg får kjøpt)

FF1CE2EE-CE24-4BE4-B3F4-66B9F7543138_zpsjet9tzpk.jpg
Halios Tropik B

Omega 2255.80 Electric blue

A4693B89-03A7-41FD-82CC-EEC894538547_zpst0myu4l6.jpg

Utvilsomt Electric Blue :cool:

Jeg er dog ikke objektiv:mrgreen: jeg kjøpte min primært som sommerklokke, men etter å ha prøvd klokken på mange ulike kombinasjoner av remmer tror jeg den blir en keeper. Med liten k selvsagt. Mulig en hulk kunne fylt samme plass i boksen en gang.

Kjør på. Du kommer til å bli fornøyd!

Skal man ikke kunne ha sommerklokken både her og der og bedrive både det ene og det andre uten å være redd for konsekvensene? Jeg syntes at Haliosen er dritlekker. Kjør på.

Kjøp begge? Begge er veldig fine men hvis jeg måtte velge en, ville jeg antagelig tatt Heliosen og sett på hva jeg kunne få i tillegg for prisdifferansen.

Blir nok en klokke. Spørsmålet er hvilken, ser det mot min forventning er 2-1 til Halios....
Får grå hår av dette her. Samtidig som 1 av 3 sommermåneder er passert, valget må fattes.

Noen flere pro kontra argumenter?

Greit nok å gå litt i "egne" retninger, men da du har en var verdens peneste ur til vurdering er det ingen ting å tenke på!!!!

BLUUUUUUUEEEEEE!!!!

Jeg ville nok også tatt Haliosen. Skiven på Seamasteren er utrolig flott, men på alt annet vinner Halios for min del.

Er om dagen smått betatt av omegaen, så for meg er det ingen tvil!
@Marius M, ryker din ut, si gjerne ifra :)

Redigert av en moderator:
Hadde en electric blue på WUS som glapp foran nesa på meg. Merkelig, da ville jeg ha den enda mer. Har tenkt på Halios'en god stund, men er det en sommerklokke... Den en jo skit fin med ulike skinnremmer.... Noen som har en electric blue til salgs, hvis ikke så blir det en Halios.