Sommerklokken 2012

Medlem
29. mai 2010
Sted
Bærum
Funderer på kjøp av en litt tøffere klokke. I utgangspunktet kunne jeg tenke meg en klokke med blå skive.
Har surfet side opp og side ned og funnet noen interessante kandidater.

Breitling SOH 42 med mesh el gummirem ser nice ut.
a1732116c832oceanclassicsteel.jpg

Et alternativ til denne er omega smp ceramic.
6808884355_1376a6cda0_z.jpg

Et tredje valg kunne vært en rolex sub 16613, men den ligger utenfor budsjett.
Et par andre varianter, dog uten blå skive, er følgende breitlings
bilde1.jpg

Eller
bilde2.jpg

Evt denne limiterte rakkeren
bilde3.jpg

bilde4.jpg

Hva mener asylantene om disse? Tommel opp eller ned ?

Jeg liker alle tre/fire/fem. Skulle jeg valgt en av SO II klokkene ville jeg gått for den uten farge.

Men... Som du sier: du har lyst på noe i blått, og jeg er så enig så enig. Blå skive gir en flott sommerklokke. Om jeg bare fikk velge en ville jeg gått for SOH, da jeg ikke er helt komfortabel med den nye SMPen.

Oransje SO II er jo knallekkert da! Men får litt Volcano vibber... Kanskje det er Sommerklokken 2012?;)

Hvem er det som har den orange SOen for salg forresten, og hva er prisen? :D

Den var überfet, for å låne et uttrykk sånn som ungdomen likar.

Lov meg å ikke quote meg på dette i fremtiden!!!

Men den orange breitlingen var faktisk ikke så værst...

:oops:

Hehe...det kan du alltids gjøre. Urmaker jørgensen som har den, prisen er 22,5 :)
Selv er jeg usikker på om den blir for skrikete, og at jeg blir lei av den raskt. Hmm...

Er jo veldig tøff den:) Den er vel en LE i 2000 eks? Og blir du lei, ja da blir du nok kvitt den her på asylet ganske kjapt:p

Selv er jeg veldig fan av den gule, og vurderer den inn som en sommerklokke!

Funderer på kjøp av en litt tøffere klokke. I utgangspunktet kunne jeg tenke meg en klokke med blå skive.
Har surfet side opp og side ned og funnet noen interessante kandidater.

snip

Evt denne limiterte rakkeren
bilde3.jpg

bilde4.jpg

Hva mener asylantene om disse? Tommel opp eller ned ?

Jeg får ikke denne helt ut av hodet :D Hadde ikke trodd jeg skulle falle for en Breitling, og i alle fall ikke en oransje. Det der er for meg årets sommerklokke, uavhengig av om den havner på mitt håndledd (noe den neppe gjør) :cool:

Enig med deg, mikke, den er temmelig fresh :) Eneste er at jeg gjerne skulle hatt en lenke, selv om skinnremmen gjør seg godt på klokken.
Har hatt breitling chronomat evolution tidligere, og var fornøyd med den, og vurderte derfor sterkt innkjøp av en ny EVO. Det blir det ikke, skal ha noe jeg ikke har hatt før.
SOH 42 i blått synes jeg er urfrekk, men klokkepusheren min får den ikke før i august.Det blir for lenge å vente for en utålmodg sjel.
Dermed blir det en av de andre nevnt i tråden, men vi får se hvor store baller jeg har. Den som venter får se..8)8)

Hei du!

Det må bli den blå SOH'en!
Jeg sitter hjemme på fjerde uken med sykemelding og diagnose som ga meg 40% mulighet til at minstemann skulle få tid til å huske meg. Men nå går det bedre!

(Egenterapautisk utsagn.)

Jeg har lett som en gal. Med gode hjelpere i Asia og USA for å finne min sommerklokke; en EKTE Tudor Ranger.
Det flommer over av ubrukelige frankenfaker; red Ranger, small rose, etc.
Men nå ga jeg opp og kjøpte en Tudor (franken-) Ranger. Den cooleste jeg fant. Som en slags beatersommervintage.
Det stod mellom den og evt en vintage Seamaster.

Men det er bare crap å oppspore.

Derfor erkjenner jeg, som lett alkoholisert morfin- og pillemisbruker, at da er det bare å passe på å ikke betale for mye for en litt skøyeraktig frankenbeater. Riktignok med oiginalt verk og kasse. Men med Red Ranger logo og Rolex visere.
Original 19 mm riveted Rolex lenke er bestilt. Kostet mer enn uret... Høhøhø. Mye tøys man kan finne på...

Poster ønnboksing når den dumper ned i kassa.

OT:

Kjøp SOH, blå. Undervurdert kozeklokke.:mrgreen:

Har brukt mange timer (for lenge siden) på å lese meg opp på ranger. Selv synes jeg at ranger II også er knalltøff, men som du sier, virker umulig å få tak i en i original stand.

Når det er sagt, GET WELL. Vi savner deg her :)

Mine varmeste tanker til deg, Frodo, sammen med et sterkt ønske om at du blir helt frisk!
Du er altfor viktig for familien din hjemme og den her på TS til at noe annet er et alternativ!

Gleder meg til ønnbxing :D