Sommert-ur 2014!

aek

Medlem
23. des. 2013
Sted
Akershus
Vi skriver 6. juni 2014, og de fleste av oss nærmer oss så smått det som i hvert fall for undertegnede er årets desiderte høydepunkt:

SOMMERFERIEN!

Det betyr at vi tar med oss ur-på-tur til mer eller mindre eksotiske omgivelser enn vanlig, og det må dokumenteres!

Så dette er altså tråden for å poste bilder av ur i uvant sommerferiemiljø. Skjeve tårn, Eiffelske tårn, pyramider, kinesiske murer, romerske ruiner, regnskoger, Niagara- og Victoria-fosser. Eller kanskje mer hjemlige båtturer på Telemarkskanalen eller Hardangerfjorden, rorbuer i Lofoten eller hytter i Rondane. Er du på ferie et sted du ikke reiser til vanligvis kvalifiserer du til - nei plikter du! - å poste bilder i denne tråden, om du så bruker sommerferien til å plukke jordbær på Biri.

Som trådstarter bør jeg jo egentlig bidra med et oppstartbilde, men jeg har ikke sommerferie før om et par uker, og i fjor sommer levde jeg i den avsindige - og til det sykelige grensende - villfarelse at tiden skal avleses på mobilen og ikke på armen, sørgelig ignorant og uvitende om denne vår glade galskap, nei jeg mener lidenskap. La derfor følgende bilde fra Amalfi i fjor stå til skrekk og advarsel; i all sin heslighet representerer dette noe forbudt vi heretter ikke vil se i denne tråden: Bilder uten klokker.
Amalfi.jpg

Så første ordentlige bilde overlater jeg til første sommerferierende!

Redigert:
Dette er en tråd jeg gleder meg til å lese mer i ettersom sommeren løper frem. For å tjuvstarte litt (reiser ikke på ordentlig sommerferie før om 17 dager) så åpner jeg ballet med et wrist shot av det som egentlig skulle være sommerklokken min, en Breitling Avenger II GMT. Den forsvant raskt ut til fordel for annen klokke. Bildet er tatt på flyet til Gran Canaria i mars, som en slags pre-sommerferie :)

Da var sommeren godt i gang! Mitt sommer-ur for en uke på Rhodos med kitsurfing og windsurfing

Var med ut på alle strabasiøse turer på bøljane blå.

Et lite stemningsbilde for å runde av.

Steinhart på Capri

Herrejemini så teit jeg føler meg når jeg tar WS ute blant folk. («Han kunne tatt bilde av Capri, også tar'n bilde av klokka si?!»)
Men har man startet en tråd så får man ta ansvar...
SteinhartCapri.jpg

Redigert:
Reverso og Vesuv

Og når vi er så godt i gang kan vi jo ta med et vulkansk kone-WS:

Reverso-Vesuvio.jpg

Det burde kanskje vært en Vulcain med vulkan, hehe, men det er altså en JLC Reverso med Vesuv i bakgrunnen. På trygg avstand kan man håpe, og tro hvis man er naiv nok, det er jo tross alt en formidabel massemorder av en vulkan. Noen år siden det nå, men vi snakker etter hva jeg forstår om an accident waiting to happen. Ikke denne uka håper jeg.

Redigert:
Minsten på 6 år har igrunn "tatt" beslag på min gamle sommerklokke (men det synes jeg bare er hyggelig)
Nøyaktig er den også da den er radiostyrt :eek:

radio.png

Den klokka jeg helst hopper i sjøen med er min Orange Monster eller den "sorte" broren

Certina`n er også en sommerbeater for meg

_MG_9471.png

_MG_0788.png

Langweekend i Stavanger sist helg. Heldige med været var vi også:)

Prekestolen var et av målene denne helgen.

1_zpsf2f8a791.jpg

Dårlig dybdeskarphet, men Prekestolen kan skimtes i bakgrunnen.

Seiko på Procida

Kom hjem fra Italia for noen dager siden, og ser at min Seiko SKX007 ikke har fått være med i denne tråden. Det fortjener den!

Utenfor Napoli ligger den lille øya Procida, som ikke har blitt fortært av kommers ennå; ikke én eneste kjedebutikk!

SKX007-Procida.jpg

Et fantastisk pittoresk og sjarmerende sted, særlig i den bilfrie fiskerlandsbyen Corricella (bildet), hvor mesterverkene Postmannen og Den Talentfulle Mr. Ripley begge delvis ble spilt inn.

Redigert:
Bildet er tatt på vakre Pangkor Laut i Malaysia med utsikt over Malakkastredet. Hotellet ble kåret til verdens beste og er bl.a kjent for at Pavarotti forelsket seg i øya og kalte den paradis, og deretter skrev låten O Paradiso. Må si at jeg i grunnen er enig med herr Pavarotti om øyas beskaffenhet!

IMAG0596_zpsd85efee3.jpg

Kreta

Nå er jeg snart ferdig med to flotte uker på Kreta, nærmere bestemt Agia Marina (nordvest på holmen).
Bildet viser utover Egeerhavet sett fra balkongen på hotellrommet.

2B39EF24-6F5F-4E4E-8567-43B00C565603_zpsgat83dun.jpg

Bremen

Har vært ei langhelg i Bremen denne sommeren. En flott by som kunne by på flotte bygninger, godt øl, og litt vindusspotting av klokker:)

Wempe; Fikk tatt noen få dårlige mobilbilder før vakten jaga meg vekk:mrgreen: De hadde et bra utvalg av de fleste merkene:D

Becks bryggeri:cool:

Avslutter med et bilde av Hulken:mrgreen:

Ønsker alle en fin sommerferie!:cool: