Sonens første inboks :)

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Altfor mange lekre utboksninger i det siste, har gjort meg gal... Noe måtte gjøres, men da så altfor mye kapital er bundet opp i verktøy - må vi gå nye veier...

I mai var jeg på et tredagers ETA 7750 kursus... Litt mye frem og tilbake og plutselig trengte jeg et verk å ha med. Som den gode støttespiller ChristianN er, lånte han bort sin Omega.

Den var en gang min, men i et svakt øyeblikk, like etter at den hadde vært med meg på litt av en reise/opplevelse, kall det hva du vil, lot jeg den altså gå. En gang i blant savnet jeg den, men stort sett var den overlatt til glemselen. Da jeg nå altså fikk muligheten til å skru den fullstendig fra hverandre, rense - samt olje den, for deretter å sette den sammen, var det liksom ikke mulig å la den gå. Nå er vi sammen, vi to.

Jeg lovte inboks:

Denne....................

Går inn i denne.............................

Og blir tilsammen........................................

DENNE...........................................................

En Omega Seamaster Professional Chronograph i titan......

litt "silikonering" må da til......

Lenkejobb er av og til en krevende sak..................

Doktor er klar :)

Stilt riktig og alt......

Da var vi tilbake i boksen......

Så pen du er vennen...

Boksen......

Ytterboksen......

Dagens lille inboks

Takk for titten

Mvh

Greg

Redigert:
Dette var ett fantastisk konsept! Gleder meg til framtidige inboxinger :D

Ps. Vil det bli gjennomført noe lignende med datejusten du for tiden jobber med?

Dette var ett fantastisk konsept! Gleder meg til framtidige inboxinger :D

Ps. Vil det bli gjennomført noe lignende med datejusten du for tiden jobber med?

Takk takk :) Jeg er rimelig sikker på at eier av Rolex Datejust vil ha den selv, slik at det neppe blir en inboks av den her i gården men er rimelig sikker at det kommer litt mer bilder av den etterhvert som jeg har til og anledning......

Skjønner at Omegaen ville tilbake etter deres tur til Sarpsborg og urmakerbenken, så gratulerer med gammelt nytt:)

Fantastisk! Takk @Greg for nok en spennende tråd;)

kan du fortelle litt mere om den "jiggen" med pushere som du brukte på verket?

Redigert av en moderator:
Strålende, Greg.

Jeg skal gjøre det samme med min 15300 slik at du får se hvor mye jeg lærte i helgen, og da er det en ting jeg lurer på. Balansen på den er feste på en litt annen måte enn på 6497 - er det bare å røske den ut?

Fantastisk! Takk @Greg for nok en spennende tråd;)

kan du fortelle litt mere om den "jiggen" med pushere som du brukte på verket?

Mange tusen takk for hyggelige ord dere.

Angående verksholderen, så er det en rimelig variant av nettopp det, en 7750 verksholder. Den er laget med de pusherne slik at du kan teste mekanismen mens du skrur på verket. Det er helt klart at jeg ved første mulighet skal kjøpe meg en skikkelig en, dette er en sak som kostet rundt tre hundre tror jeg, mens den skikkelige koster et sted mellom to og halvt til tre tusen. Jeg hadde en nabo når jeg var på kurs - han ble forresten urmaker forrige uke :) - og han hadde en som jeg fikk prøve, og tro meg når jeg sier at det er som natt og dag. Det kan ikke understrekes nok å ha skikkelig verksholder.

Det er en veldig spesiell følelse å ha denne klokken tilbake. Jeg har egentlig hatt den her siden begynnelsen av mai, men først i dag at den er tatt i bruk. Jeg har ikke fått regulert uret enda, men det skal gå som det chronometeret det er :)

Jeg tar gjerne imot innspill med tanke på å benytte en rem på denne, jeg mener å huske at jeg hadde problemer forrige gang, men å finne noe som kledde den. Det er vanskelig med titan i grunn, mulig at en gummi kan gjøre underverker.

Det er utrolig moro å skru på ur :)

Redigert av en moderator:
Spennende Greg. Artig med slike projekter du legger ut!

Angående rem tror jeg kanskje at et mørkeblå lær eller gummireim hadde passet, men grå zulu hadde sett bølletøft ut det også. :)

Gratulerer med gjenforeningen Greg, dette er virkelig en kjempenydelig klokke! Nok en gang en fryd å lese igjennom disse urmakerprosjektene dine, takk for at du deler! :)

Angående rem, så tror jeg disse to fra Hirsch kunne blitt råkule på denne. Synes det er stilig når fargene på skiven/bezel reflekteres i remmen, og blått er jo også veldig friskt og sommerlig, noe som passer bra nå. :)

Hirsch Pure Rubber i blå
PureBlue01-WS-500x500.jpg

Hirsch Leonardo i vanntett lær
LHCBlue01-WS-500x500.jpg

Redigert: