Sort, grønn, keramisk eller stål? Innspill, takk :)

Er det ikke noen på Vestlandet nær Bergen som kan forbarme seg og komme på GTG da? :D Ville gjerne sett Hulken live, ja. Kan selvsagt tusle på Bjerke en tur, men er ikke så glad i følelsen av å vindusshoppe ;)

Jeg var på Bjerke i Bergen rett før jul og prøvde en "haug" med Rolexer bl.a. Hulken. Den er virkelig flott.

Om du bør velge den eller en av de andre vil jeg ikke mene noe om, men jeg ville tatt meg en tur innom Bjerke og prøvd den ihvertfall.

MINI GTG :)

Da har jeg vært ute i lunsjen og truffet et meget hyggelig forummedlem, som på eget iniativ tilbydde meg å prøve hans Hulk. Særdeles hyggelig gjort, og i beste TS-ånd :D

Det enkle først: Hulken er særdeles pen. Grønnfargen er både subtil og fremtredene, varierende med lyset. Låsen og lenken er flere klasser opp fra pre-Ceramic modellene.

Spørsmålet er vel da om grønn er den jeg ville hatt over tid og om jeg liker forelene med en ceramic-sub så høyt at jeg kan leve med den klumpete maxi-kassen. Her er juryen fortsatt ute - ingen beslyutninger er tatt og jeg har gooooood tid :cool:

Noen (dessverre dårlige) bilder, som ikke yter motivet rettferdighet:
IMAG0167.jpg

IMAG0170.jpg

IMAG0166.jpg

IMAG0163.jpg

IMAG0160.jpg

IMAG0157.jpg

Vedkommende hadde også annet grønt snacks på hånden :D
IMAG0174.jpg

IMAG0175.jpg

Bump.

Det ble altså Sub-C LN på meg ved denne korsvei...men jaggu kjenner jeg at LVen lokker i det fjerne lol. Man er vel antagelig syk om man skulle ende opp med både sort og grønn en eller annen gang :D

Bare for moro skyld, og helt elendig utført, men her er altså LV og LN krysskleppet :cool:

SUBLVmedsortbezel.jpg

SubLNmgrnnbezel.jpg

F***, har jo croppet bildene men photobucket er så j**** sein med å oppdatere selv etter lagring, skjønner ikke hvorfor:confused:

Bump.

Det ble altså Sub-C LN på meg ved denne korsvei...men jaggu kjenner jeg at LVen lokker i det fjerne lol. Man er vel antagelig syk om man skulle ende opp med både sort og grønn en eller annen gang :D

Bare for moro skyld, og helt elendig utført, men her er altså LV og LN krysskleppet :cool:

SUBLVmedsortbezel.jpg

SubLNmgrnnbezel.jpg

F***, har jo croppet bildene men photobucket er så j**** sein med å oppdatere selv etter lagring, skjønner ikke hvorfor:confused:

Jeg spurte for morroskyld på Bjerke Prinsensgt om det var mulig å sette sort insert på C LV, han mente at det ikke var fysisk mulig. Det er vel ulogisk at ikke det skulle gå?:confused:

Helgrønn er IMHO dritfet, men sort skive og grønn (keramisk) bezel er heller ikke å forakte, men den leveres jo ikke...:eek:

For noen lapper burde det vel være mulig å modde litt??
Det er hevet over enhver tvil at sort bezel og den grønne skivens fremførelse ville vært helt fantastisk. Den fremstår jo som sort i visse vinkler. Rart Rolex ikke har sett det selv......?

Jeg spurte for morroskyld på Bjerke Prinsensgt om det var mulig å sette sort insert på C LV, han mente at det ikke var fysisk mulig. Det er vel ulogisk at ikke det skulle gå?:confused:

Jeg er blitt fortalt at bezelen på LV'n er grønt gull (derfor også noe dyrere) så mulig derfor der er en fysisk forskjell som gjør at den ikke kan byttes med sort kjeramikk?

Jeg er blitt fortalt at bezelen på LV'n er grønt gull (derfor også noe dyrere) så mulig derfor der er en fysisk forskjell som gjør at den ikke kan byttes med sort kjeramikk?

Det er skiven som har iblandet gull etter det jeg har hørt, mens bezelen er keramisk. Mulig jeg er veldig upresis her, men jeg tror ikke det er gull i bezelen. Men at en swap er mulig er ikke til å komme fra, men om det er mulig i praksis å skaffe dial/bezel er vel, tja, ikke så veldig sannsynlig? Rolexforums ville i tilfelle være riktig sted å søke.. :)

Det er skiven som har iblandet gull etter det jeg har hørt, mens bezelen er keramisk. Mulig jeg er veldig upresis her, men jeg tror ikke det er gull i bezelen. Men at en swap er mulig er ikke til å komme fra, men om det er mulig i praksis å skaffe dial/bezel er vel, tja, ikke så veldig sannsynlig? Rolexforums ville i tilfelle være riktig sted å søke.. :)

Kanskje ikke gull, men det er platina i bezelen på de keramiske.. ;).

Og det stemmer forøvrig helt fint, skiven er en blanding av gull og aluminium og noe annet triks for å få den slik den er iflg rolex :).