Sorte sko til blå og marineblå dress

Medlem
9. juni 2011
Kom over denne http://www.side3.no/3737642.html artikkelen som sier at man ikke skal bruke sorte sko til blå dress.

Dette uttrykket har jeg aldri hørt om før, og har alltid regnet med at marineblå dress med sorte sko og hvit skjorte er det mest formelle dress antrekket. I utgangspunktet regner jeg med at dette oppgulpet kun har rot i en motebloggers fortrengte virkelighetsoppfatning, men hører veldig gjerne fra dere stilbeviste hvis det er jeg som er ute og sykler?

Redigert:
Den artikkelen har vi ledd mye av "på huset". Det er så mye feil i den artikkelen der at man nesten skulle trodd den kom fra side3.no.
Sorte sko til "blådress" er akseptert og forventet. Jeg synes selv det kan være fint med brune sko dersom dressen er noe mer marine (litt lysere enn den nærmeste sorte blådressen). Bruker du sorte sko slipper du dessuten å bli skjelt ut av den kongelige familie etter kl 18, noe undertegnede selv har fått erfare!

Følgende uttalse viser nøyaktig hvor lite validitet det er i denne artikkelen:

"Tidligere skrev jeg at du ikke skal bruke svarte dressko til blåe dresser. Vel, det er ikke helt sant. Men om du skal gjøre det på denne måten, er det viktig at du føyer deg etter nye regler. Ved bruk av en marineblå dress, kan du bruke svarte sko, men da må også skjorten og slipset være svart."

Alltid like morsomt å bli fortalt hva som er riktig/galt av folk som ikke har 100% peiling! :)
Han som har skrevet den artikkelen har vel jobbet på Steen&Strøm på Tiger of Sweden avdelingen, så litt morsomt at han er så bastant på hva som er rett/galt. Har "nesten" sluttet å bli oppgitt over slike artikler i norsk media, men de klarer å irritere likevel.
Skal nevnes at jeg jobber i klesbutikk selv.