Spørsmål Ang. Omega Seamaster Diver

Medlem
8. april 2015
Heisann! :)

Tenker nå på å kjøpe meg en klokke, nevnt i tittelen; men kom til spørsmålet: Hvorfor er de så dyre? Er det pga. produsenten (Omega) eller er det pga. Materialet? Om jeg har forstått det riktig, er den basert på stål, noe som ikke er så verdifullt i seg selv, så jeg valgte å henvende meg til et klokkeforum i et håp om å få svar! Tenker forresten på å kjøpe denne for den som lurer:

http://www.nettbutikk.urmaker-bjerke.no/butikk/omega-klokker/omega-seamaster-diver-3/

Blir vel litt sånn som hvorfor koster feks Ralph Lauren pique så mye mer enn en fra Dressmann? Begge består av 100% bomull..
Men ikke helt.. Det er jo veldig mye arbeid bak omegaklokkene, og de kan ta den prisen fordi folk er villige til å betale. Hvorfor koster feks Rapide så mye mer enn feks Panamera? Aston kan ta den prisen :p

De MÅ vel også ta den prisen for å kunne overleve..

Noen støper kassene sine, andre freser de ut fra hele blokker. Freser du kassen får du en mer solid kasse, men det er mye dyrere å produsere.

Seamasteren har også et co- axialt verk, keramisk bezel, COSC sertifisering (?), og 300m. Den har en god pris i forhold til sine konkurrenter og er ikke blant de dyreste på service.