Spørsmål ang Submariner.

Medlem
7. juni 2010
Sted
Oslo
Rolex har vokst på meg en stund og er kansje det merket jeg lander på neste gang. Submariner er jo et ikon og en fantastisk klokke men jeg er ikke helt fan av lupen over datoen. Snakket med en urmaker om det går ann å fjerne denne lupen og fikk til svar at det ikke skulle være noe problem i og med at det den er festet med lim av noe slag? Stemmer dette og hva vil skje om jeg selger klokken senere om jeg velger å gjøre det?

På forhånd, takk for svar :)

Finnes en god film her på forumet om en som fjerner den på en Explorer II.
Kan eventuelt kjøpe deg et service-glass og fjerne datobobla på det, så tar du vare på originalglasset, som du kan sette på hvis du eventuelt skal selge igjen!

Alternativt kan du jo bare gå for en 14060 eller en 16600.

+1

(modifiserte eller Rolexer som det har vært tuklet med er aldri noe salgstriks...så vil du fjerne lupa, sørg for å enten ha reserveglass for å sette på ved salg - evt kalkuler med en litt lavere pris ved evt salg)

Har en no-date (14060) selv og er ekstremt happy med den. Noen tusenlapper rimeligere enn sub med dato er den også.
Eventuellt som ursa sier, Sea dwelleren, men da må du over 30k - sikkert nærmere 35k for en pen en.
5034022830_c02f0771f3_z.jpg

4996231889_94fe101295_z.jpg

5535891870_b970e5d612_z.jpg

+1

(modifiserte eller Rolexer som det har vært tuklet med er aldri noe salgstriks...så vil du fjerne lupa, sørg for å enten ha reserveglass for å sette på ved salg - evt kalkuler med en litt lavere pris ved evt salg)

Har en no-date (14060) selv og er ekstremt happy med den. Noen tusenlapper rimeligere enn sub med dato er den også.
Eventuellt som ursa sier, Sea dwelleren, men da må du over 30k - sikkert nærmere 35k for en pen en.
5034022830_c02f0771f3_z.jpg

4996231889_94fe101295_z.jpg

5535891870_b970e5d612_z.jpg

Ja, dette kan jeg tenke meg. No date kan jo være løsningen etterhvert, men først og fremst vil jeg ha dato da jeg syntes dette er veldig nødvendig. Når det i tillegg kan gjøres så diskret og elegant som på 16600 er det ikke noe tvil, men prisen er jo litt høyere enn på en sub i samme stand og alder.

Men som erfaringen sier, Spar heller litt lengre å kjøp det du virkelig har lyst på :)

Og sist men ikke minst, takk for at du deler særdeles flotte bilder av en flott klokke ;)

Ja, jeg er nok dessverre, eller heldigvis en pedant, men jeg har også jevnt over samme humor som flertallet her inne :D:D:D