Spørsmål om annenhåndsverdi

vsk

Medlem
23. aug. 2011
Kom i skade for å kjøpe en ny PAM00361 forleden, men tenker i retrospekt at det kanskje var litt 'overkill'.
Har kun brukt den et par ganger og alt av originalemballasje, dokumentasjon etc. finnes selvsagt.
Noen som har en idé om hva det er realistisk å kunne selge denne for? (Listeprisen er €7100)

Takknemlig for alle innspill!

Et pent ur, men dessverre ikke så populær / etterspurt.

Antar at du har kjøpt klokken utenlands,- vær fornøyd om du få NOK 38 - 40K for den.

Lykke til med salget!

Takker for svar!
Hadde ikke regnet med at det var en av de aller mest etterspurte modellene ettersom butikken tross alt hadde et eksemplar inne. Personlig kan jeg meget godt leve med dette til jeg avgår og salg er kun en eventualitet. Synes designet er svært sobert og velbalansert, og uten "for mye som skjer". Av interesse, og siden jeg er Panerai-novise; er det noen standardaspekt (bortsett fra in-house/ikke in-house urverk) som gjør at noen modeller er mer etterspurte enn andre? Dersom man snarere skulle utvide flåten i samme prisklasse som #361, hvilke modeller er det da som gjelder?

Takker for svar!
Dersom man snarere skulle utvide flåten i samme prisklasse som #361, hvilke modeller er det da som gjelder?

Her det mye "smak og behag" som gjelder. Personlig tror jeg at modeller med 1950 kasse er mer etterspurt enn andre, samt at noen "SE" modeller og andre modeller med lavt produksjonsantall gjerne "hauses" noe opp, og dermed prisene også.
Rattrapante / Flyback modellene er, slik jeg har erfart, blant de minst etterspurte......

Forøvrig anbefaler jeg at du følger egen magefølelse og kjøper den modellen som der og da "snakker til deg". :cool:

Kan jeg spørre hvor du kjøpte 361'en? Det er jo en relativ ny modell... :confused: