Spørsmål om Chronoswiss Timemaster 24H

Medlem
31. jan. 2010
Hei alle

For noen dager siden kjøpte jeg en Chronoswiss Timemaster 24H (hvit/sort skive fra en kontakt i USA. Jeg har handlet fra han tidligere og har tillit til at han kun selger ekte vare. Til tross for dette er det et par ting jeg stusser over:

1) Jeg trodde klokken originalt skulle komme med både sort crocorem og brun kalveskinnsrem. På den nye klokken jeg har kjøpt følger det imidlertid kun med brun kalveskinnsrem.

2) Jeg trodde Timemeaster 24H alltid kom i Chronoswiss sin ståleske, men i mitt tilfelle kommer den i en Chronoswiss treeske.

Kokken er ubrukt og kommer med box og papirer, men det er likevel noe som skurrer. Er jeg paranoid, eller bleir klokken levert i forskjellige esker med ulike remmer?

PS. kan noen fortelle meg hvor jeg får tak i den flotte Chronoswiss crocoremmen?

Hilsen Andreas

Hei!

Først og fremst gratulerer med fantastisk ur!
Og ja, her er det noe som ikke stemmer.
Denne skal komme med ståleske med grønn ytterboks og to remmer.
De to remmene er i grunn noe av det morsomme med den.
Hovedremmen for daglig bruk, skal være en sort crocorem av særdeles høy kvalitet.
Den er så myk og behagelig at det er nesten sensuelt.
Den andre, en brun kalveskinnsrem, er kun for bruk utenpå jakke under spesielle forhold.
Denne er så lang at den ikke egner seg til daglig bruk.

Jeg ville kontaktet selger og forlangt at han skaffet deg remmen, i og med at det er den som egentlig følger uret.
I tillegg skal det følge med en del resvervedeler til verket i en liten rund eske.
Se vedlagte bilder.

ab8a293c.jpg

Uret er fantastisk og du vil elske det. Men du må kontakte selger slik at den blir komplett!

Gratulerer!

Du burde ta en sånn ta-mange-bilder-pille du Frodo.:p
Vi ser aaaalt for lite til dette spesielle uret, og ikke minst tilbehøret.
En skam spør du meg...;)

Følelsen av å trekke opp Chronoswiss'en med den gedigne kronen sitter fremdeles i fingrene etter at jeg fikk tafse på den på GTG på Kjeller i sommer! :)

Beklager OT: Frodo, dine betraktninger er alltid en inspirasjon i det å glede seg over klokker. Sitatet over skulle kunne bekrefte det ;)

Takk det samme, Tore!
Jeg hentet mye inspirasjon og glede i det du deler på sonen.

Takk for svar!

Hei Frodo

Takk for svar og beklager at jeg ikke har vært innom for å gi feedback. Jeg er så langt ekstremt godt fornøyd med klokken og jeg er enig med deg i forhold til at dette ikke blir min siste Chronoswiss.

Dessverre er jeg fortsatt usikker på om Chronoswiss selv har endret innpakningen på klokken. Dette fordi det både på ebay og chrono24 er en rekke Timemastere med ulike bokser, ulikt antall remmer og med / uten reservedeler.

Den medfølgende treesken er av ekstremt høy kvalitet og knuser alt jeg har sett fra leverandører som Panerai, Ulysse Nardin, Jaeger etc. Jeg skal forsøke å ta noen bilder og legge ut.

Jeg ender nok med å sende en mail til Chronoswiss for å sjekke hvilken box min klokke kom med originalt. I mellomtiden vil jeg tråle nettet etter en brukt ståleske med innhold.

Takk nok en gang!

Andreas

Hei!

Først og fremst gratulerer med fantastisk ur!
Og ja, her er det noe som ikke stemmer.
Denne skal komme med ståleske med grønn ytterboks og to remmer.
De to remmene er i grunn noe av det morsomme med den.
Hovedremmen for daglig bruk, skal være en sort crocorem av særdeles høy kvalitet.
Den er så myk og behagelig at det er nesten sensuelt.
Den andre, en brun kalveskinnsrem, er kun for bruk utenpå jakke under spesielle forhold.
Denne er så lang at den ikke egner seg til daglig bruk.

Jeg ville kontaktet selger og forlangt at han skaffet deg remmen, i og med at det er den som egentlig følger uret.
I tillegg skal det følge med en del resvervedeler til verket i en liten rund eske.
Se vedlagte bilder.

ab8a293c.jpg

Uret er fantastisk og du vil elske det. Men du må kontakte selger slik at den blir komplett!

Gratulerer!