Spørsmål om minecraft

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Da er det bare å krype til korset og innrømme at min seks årige sønn har større kapasitet mht data enn sin far. Han er svært så betatt av spillet minecraft og har skikkelig peiling. Det har ikke jeg. Han bruker mor sin ipad (selv er jeg noget android av meg) til dette. I dag ba han samme dame om å laste ned nevnte spill på hennes iphone også. Deretter var det rett til far og si at vi nå kunne spille sammen.

Jeg opprettet et nytt spill med samme navn samtidig som guttungen gjorde det (etter hans instruksjon) og så skulle det gå av seg selv. Det er ikke tilfelle... Jeg ble utstyrt med iphone. Jeg ser at siden der navn - egennavn på spill man har opprettet er fremme, så dukker det opp en ny kolonne hvor phonen søker etter "noe" på wifi - blir alltid til at den svarer "fant ikke...". Jeg ser at det jeg skriver er kryptisk, men antar at spillet er såpass populært at en dyktig bruker vil snappe opp hva jeg mener.

Mitt store spørsmål er derfor, hvordan kan man - lettfattelig - spille samme spill i minecraft samtidig :) Eller noe sånt.

Vet ikke om seksåring eller jeg er mer desperate på svar :)

@Greg skal spørre min 7 år gamle datter, hun har også mincraft dilla, og går meg en høy gang;)

Redigert av en moderator:
Jeg tror dere må ha hver deres brukerkonto. Hvis begge logger seg på med samme fungerer det ikke. :)
Går mye i Minecraft her hjemme også. Sønnen min (10) har vært hektet i sikkert et år.

Min junior på 11 er totalt hekta!

Han kan ikke fordra varianten som er på Ipad'en og spiller så og si bare på PC-varianten. Der kan man etablere servere som kan åpnes for andre spillere.

Hvis jeg har skjønt det riktig så må dere ha ett sted (server) og møtes for å kunne spille sammen? Uansett så trenger du flere kontoer. Ser at et programtillegg som heter Hamachi blir brukt for å logge seg opp mot spesifikke servere.

Som du sikkert leser over her så er jeg på skikkelig tynn is. Det eneste jeg er sikker på at er at Ipad-versjonen er uten monstre og det er mye kjedeligere enn PC-versjonen som har med monstre...tror jeg...kanskje...

Takk gutta... Jeg har forstått det slik at det er zombier der, på natta, og det er på ipad-versjon altså...

Zombier går vel under monster kategorien :confused:

Min junior på 11 er totalt hekta!

Han kan ikke fordra varianten som er på Ipad'en og spiller så og si bare på PC-varianten. Der kan man etablere servere som kan åpnes for andre spillere.

Hvis jeg har skjønt det riktig så må dere ha ett sted (server) og møtes for å kunne spille sammen? Uansett så trenger du flere kontoer. Ser at et programtillegg som heter Hamachi blir brukt for å logge seg opp mot spesifikke servere.

Som du sikkert leser over her så er jeg på skikkelig tynn is. Det eneste jeg er sikker på at er at Ipad-versjonen er uten monstre og det er mye kjedeligere enn PC-versjonen som har med monstre...tror jeg...kanskje...

Det er omtrent samme tilbakemelding jeg har fått fra de tre ekspertene i mitt hus. "Ipad-Minecraft suger, Pappa." Personlig synes jeg hele spillet ser ubegripelig kjedelig ut, men jeg liker å spille kort, så hva vet vel jeg.

Heldigvis er det ingen her som har fått nyss i at minecraft er å oppdrive på noe annet enn iPad og iPod, for om de skal legge beslag på Mac`en også, bare for å få mer zombier eller noe annet tull. Men jeg hører da hele tiden om zombier på iPaden også her? Har ikke tenkt spørre ...